» » ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان

مهرگان
 
 
 

ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان

26 فروردین 1392

عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با « فردا»
مهمترین ضعف رئیس‌جمهور فعلی قانون‌گریزی و اختلاف افکنی است/ قانون گریزی تحجر می‌آورد
هر کس مقداری اخلاق و انصاف و تجربه دارد قطعا می گوید دولت همین باری که بر دوشش است را به منزل برساند دیگر بس است. نمی خواهد این مدیریت و شیوه کشور داری تداوم داشته باشد « ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان».
حجت الاسلام سید رضا اکرمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار «فردا» مصداق جریان انحرافی را همان کسانی می داند که از مکتب ایرانی می گویند ومساله ظهور را مطرح می کنند، در سخنرانی هایشان از انسان کامل می گویند و انسان واسط که ولایت فقیه در عصر حاضر است را مورد بی توجهی قرار می دهند.

این نماینده سابق مجلس افزود: 35 سال است که ما نظام جمهوری اسلامی را بر پا کرده ایم. این نظام قانون اساسی دارد، رهبری دارد،ش برنامه دارد و مجلس دارد و ... هر کس با اینها زاویه داشته باشد از نظر ما منحرف است.

وی ادامه داد: یک زمانی درباره مباحث نظری بحث می کنیم که خوب در طول تاریخ هم این بحث ها ادامه داشته و دارد اما ما الان درباره قوه مجریه و گروهی صحبت می کنیم که درون این قوه حاضر است. این دیگر بحث نظری نیست. قوه اجرایی باید اجرا کننده قوانین باشد.

اکرمی اضافه کرد: اما وقتی همین جریان می آید و در مقابل شورای نگهبان می ایستد و می گوید که من فلان قانون را قبول ندارم و عمل نمی کنم، نشان میدهد که نمی خواهد راه درست را بپیماید. او می خواهد نظر خودش را به کرسی بنشاند. البته نظر هم در جای خود قابل طرح و بحث است ولی وقتی تکلیف قانونی مشخص است دیگر باید همه تابع باشند.

وی در خصوص آسیب ها و تبعات چنین اقدامات و رفتاری افزود: وضعیت موجود گواه آشکار همین اندیشه ها و تفکرات است. بی توجهی به اسناد بالادستی و برنامه های توسعه می شود وضعیت موجود که بی مدیریتی نشانه برجسته آن است.

این عضو جامعه روحانیت ادامه داد: بخش زیادی از مشکلات فعلی کشور که مردم هم با آن دست به گریبان هستند، محصول سوء مدیریت دولت است. وقتی قانون گرای نباشیم و روی نظر خودمان اصرار کنیم بدون در نظر گرفتن قانون، می شویم تحجر گرا و تحجرا گرا همین است که الان داریم می بینیم. لذا قانون گریزی و اصرار بی خود بر نظر خود منجر به تحجر گرایی می شود.

اکرمی در ادامه با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت بررسی نقاط قوت و ضعف رئیس جمهور فعلی و تاکید بر آن برای انتخاب رئیس جمهور بعدی گفت: من نقطه ضعف عمده رئیس جمهور فعلی را در قانون گریزی و قانون شکنی، فرافکنی و اختلاف آفرینی می دانم. وقتی در برابر قانون کسی تسلیم نباشد ناگزیر است که برود به سمت رفتارها و اقدامات دیگر که این اقدامات اختلاف آفرینی و التهاب آفرینی است.

او همچنین با اشاره به عزم رئیس جمهور برای تداوم قدرت مجموعه اطرافیان خود و شرکت در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: هر کس مقداری اخلاق و انصاف و تجربه دارد قطعا می گوید دولت همین باری که بر دوشش است را به منزل برساند دیگر بس است. نمی خواهد این مدیریت و شیوه کشور داری تداوم داشته باشد « ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان».

سیاسی

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید