» » استفاده از اسپیکر های کامپیوتر برای لب تاپ

مهرگان
 
 
 

استفاده از اسپیکر های کامپیوتر برای لب تاپ

26 فروردین 1392

استفاده از اسپیکر های کامپیوتر برای لب تاپ

سوال : سلام خسته نباشید یک سوال کوتاه داشتم من مدتی که لب تاپ خریدم بعد به خاطر اینکه کیفیت صدای چندان بالایی نداره از اسپیکر های کامپیوتر قبلیم استفاده میکنم در واقع از اسپیکر های pc استفاده میکنم سوال من اینه به دلیل اینکه این اسپیکرها برای pc طراحی شده استفاده مداوم از انها به لب تاپ صدمه میزنه؟ با تشکر

پاسخ :
دوست عزیز، کارت صدا در لپ تاپ ها جهت استفاده فردی ( از نظر قدرت خروجی ) طراحی شده اند و چنانچه شما لپ تاپ خود را از طریق درگاه خروجی کارت صدا به اسپیکر خارجی متصل می کنید نباید درجه صدای آنرا از طریق ویندوز به بالاترین حد برسانید چون در استفاده به مدت زیاد کارت صدای شما از کار خواهد افتاد. شما می توانید درجه صدا در ویندوز را ۵۰٪ تنظیم نمایید و کنترل صدا را از طریق اسپیکر انجام دهید. چنانچه شما از خروجی کارت صدا زیاد استفاده می کنید ( اتصال به اسپیکر یا آمپلی فایر )، در اینصورت به شما پیشنهاد می کنم از کارت صدای خارجی استفاده کنید تا در صورت ایجاد مشکل به مادربورد لپ تاپ صدمه وارد نشود. ضمنا کارت صدای خارجی اگر بصورت USB باشد قیمت مدل معمولی آن حدود 10000 تا 15000 تومان می باشد؛ البته کارت صداهای خارجی حرفه ای که بصورت 6 کاناله کار می کنند گرانتر هستند.
در صورتی که فقط از اسپیکر داخلی لپ تاپ استفاده می کنید به شما توصیه می کنیم درجه صدای آنرا حداکثر تا ۷۰٪ بالا ببرید، چون اگر در مدت زمان طولانی با درجه صدای ۱۰۰٪ از اسپیکرها استفاده شود احتمال آسیب دیدگی صفحه اسپیکرها وجود دارد.

پرسش و پاسخ

<
28 تیر 1393 12:34

سعید

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام من لپ تاب ایسوس دارم هنگام خرید یک اسپیکر لپ تاب هم به من دادن وقتی به لپ تاب وصل میکنم صداش در نمیاد لطف کنید تنظیماتشو بگید.

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید