» » بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی

مهرگان
 
 
 

بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی

30 فروردین 1392

یا وجود مخالفت های گسترده علما و مقامات سیاسی و زلزله در بوشهر و سراوان میتینگ سیاسی دولت با عنوان تجلیل از خادمان نوروزی در ورزشگاه آزادی برگزار شد.

بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی


اتوبوس های حامل اعضای سازمان هلال احمر و میراث فرهنگی صبح پنجسنبه هزاران نفر را از استانهای مختلف به ورزشگاه یکصدهزارنفری آزادی بردند.
در روزی که سپری شد، جشن صدهزار نفری دولت با حضور حدود چهل هزار نفر متکی بر نیروهای ساماندهی شده که بخش قابل توجهی شان اصولاً نقشی در مدیریت و جرای امور سفرهای نوروزی نداشتند - کودکان، نوجوانان و... - برگزار شد تا در حالی که فریاد "ما «ناهار» می خواهیم یالّا" و "ناهار" در فصل "بهار" و "توپ تانک فشفشه ... ناهار ما چی میشه" در مراسم استادیوم آزادی سخنرانی معاون میراث فرهنگی را تحت الشعاع قرار داد، تنها توزیع ناهار به شکلی زننده در ساعت سه الی پنج بعداز ظهر بتواند این فریادها را خاموش سازد!

برغم تمام برنامه ریزی ها و هزینه های میلیاردی و آوردن نیرو از سراسر کشور برای نمایش قدرت 100 هزار نفری کمتر از یک سوم این رقم را توانستند جمع کنند؛به همین دلیل بود که احمدی نژاد ترجیح داد این مراسم جنجالی را انتخاباتی نکند و با توجه به اطلاعاتی که از تعداد اندک جمعیت به نهاد ریاست جمهوری رسیده بود، قرار شد مشایی هم نیاید. اوضاع استادیوم، اصلاً برای بهره برداری تبلیغاتی و حتی گفتن "زنده باد بهار" نیز مساعد نبود، آن هم در میان جمعیتی که چون وقت ناهارشان دیر شده بود ، به جای " زنده باد «بهار» " ، شعار "ما «ناهار» می خواهیم یالّا" سر می دادند.
از مدت ها قبل ، دولت ، به معنای واقعی کلمه ، تمام همّ و غمّ خود را صرف این کرده بود که بتواند 100 هزار نفر را در حمایت از خود به استادیوم آزادی بکشاند و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ، قدرت نمایی سیاسی و تبلیغاتی کند.
اگر صد هزار نفر از ساکنان تهران ، به برنامه دولت می رفتند ، احمدی نژاد و تیمش ، می توانستند در تحلیل خود مبنی بر ادامه حضور در پاستور ، راسخ تر باشند.
اما دعوت از دهها گروه موسیقی و حتی شایعه خواندن "حبیب" در این گردهمایی ، نصب بیلبوردهای بزرگ و پرشمار در اتوبان ها و نقاط پرتردد تهران و تبلیغات دامنه دار رسانه ای و ... نتوانستند رغبت و تحرکی در میان مردم تهران برای رفتن به مهمانی دولت ایجاد کنند.
از این رو ، دولت آماده باش سراسری داد و قرار شد از استان های مختلف کشور و از ادارات و سازمان های دولتی ، کارمندان ، کارگران ، دانش آموزان و اعضای هلال احمر را به همراه خانواده هایشان ، با خرج دولت ، به تهران بیاورند و برگردانند.
احمدی نژاد انتظار نداشت تنها یک سوم برآوردهایش از میزان جمعیت را ببیند
چند روز قبل از مراسم استادیوم آزادی ، برخی نزدیکان دولت پیشنهاد کرده بودند برنامه را به جای برگزاری در استادیوم 100 هزار نفری آزادی به سالن 12 هزار نفری آزادی ببرند ولی مقامات دولت گفته بودند که جمع کردن 100 هزار نفر برایشان کاری ندارد و حتماً باید در استادیوم اجرای برنامه کنند! آنها به این تجمع یکصد هزار نفری نیاز مبرم داشتند.
با این حال ، روز موعود فرا رسید. صدها خودروی اداری و اتوبوس و مینی بوس ، از سراسر کشور در اطراف استادیوم آزادی پارک کردند تا افرادی که از شمال و جنوب و شرق و غرب کشور ، آورده بودند را پیاده کنند.
اما برغم تمام پیش بینی ها ، خرج ها و برنامه ریزی ها ، استادیوم آزادی ، حتی تا نیمه هم پر نشد، استادیومی که برغم معروفیت اش به "صدهزار نفری" ، 84412 نفر ظرفیت دارد*. (البته در مواردی تا 120 هزار نفر هم توانسته اند در این استادیوم باشند ولی با 84412 نفر ، کل صندلی ها پر و استادیوم آکنده از جمعیت می شود.)
برآوردهای مستند به تصاویر حاکی از آن است که کل دولت توانسته از تهران ، شهرهای اطراف و استان های کشور ، با بسیج امکاناتش ، تنها 30 هزار نفر را در استادیوم جمع کند.
در این میان ، نقش سازمان هلال احمر را نباید نادیده گرفت که به تنهایی توانست با تجمیع دانش آموزان عضو هلال احمر ، که با لباس های فرم کاملاً مشخص بودند ، آبروداری کند(!) و بخش مهمی از صندلی ها را اشغال نماید و الّا استادیوم خالی از اینی می شد که بود. احمدی نژاد باید پاداش خوبی به مسوولان این سازمان بدهد!
جمعیت اندکی که بعد از آن هیاهوی بسیار و هزینه های میلیاردی به استادیوم دولت توانست به استادیوم ببرد ، از یک سو ، شکست تشکیلاتی دولت در اجرای یک عملیات جمع آوری نیرو و لجستیک بود و از سوی دیگر ، یک ناکامی سیاسی برای جریانی بود که می خواست در حضور 100 هزار نفر ، قدرت نمایی کند.
دقیقاً به همین دلیل بود که احمدی نژاد ترجیح داد این مراسم جنجالی را انتخاباتی نکند و با توجه به اطلاعاتی که از تعداد اندک جمعیت به نهاد ریاست جمهوری رسیده بود ، قرار شد مشایی هم نیاید.
اوضاع آزادی ، اصلاً برای بهره برداری تبلیغاتی و حتی گفتن "زنده باد بهار" نیز مساعد نبود و اگر می خواستند چنین کنند نقض غرض می شد ، آن هم در میان جمعیتی که چون وقت ناهارشان دیر شده بود ، به جای " زنده باد «بهار» " ، شعار "ما «ناهار» می خواهیم یالّا" سر می دادند.
ورزشگاه نیمه خالی ، باعث شد مشایی نیاید و احمدی نژاد هم که حتی از مراسم 22 بهمن و پیام نوروزی و سفر استانی اش، برای طرح شعار شعار زنده باد بهار استفاده می کرد ، از خیر طرح این شعار بگذرد!
این بود که احمدی نژاد ترجیح داد بعد از چند دقیقه سخنرانی معمولی و دادن لوح تقدیر به 9 نفر ، استادیوم را ، بدون هیچ دستاوردی ترک کند و این در حالی بود که قرار بود جشن تقدیر از خادمان سفرهای نوروزی ، میتینگ انتخاباتی دولت شود. در درستی این گزاره همین بس که در سال های قبل ، تجلیل از دست اندرکاران سفرهای نوروزی در یک مراسم متعارف در داخل یک سالن اجتماعات صورت می گرفت و هیچ گاه احساس نیاز به این نمی شود که هزینه های میلیاردی کنند و از اقصی نقاط کشور ، کارمندان و کارگران و دانش آموزان را سوار اتوبوس کنند و با دادن حق ماموریت و تغذیه و اسکان و هزینه ایاب و ذهاب و ... آنها را به تهران بیاورند که مثلاً می خواهیم به 9 نفر لوح تقدیر بدهیم**! اساساً برای یک مراسم تجلیل اداری ، چنین میتینگی نیاز نبود، نه در ایران و نه در هیچ جای دنیا.
شکست نمایش استادیوم آزادی ، هم از این منظر بود که ریخت و پاش میلیاردی برای هیچ ، آن هم در شرایط اقتصادی کنونی - که حتی تکلیف بودجه سالانه کشور هم معلوم نیست - موجی از نارضایتی عمومی ایجاد کرد و هم ، 100 هزار نفری که دولت می خواست گردهم آورد ، محقق نشد تا دولتی ها ، نقشه هایشان را نقش بر آب ببینند به ویژه آن که بخش قابل توجهی از حاضران در استادیوم ، بعد از پایان برنامه های هنری و موسیقی و بعد از ورود احمدی نژاد ، استادیوم را ترک کردند.


البته این ، تنها دولت نبود که در این ماجرا ناکام ماند ، مردم نیز که ظرف یک بعد از ظهر ، میلیاردها تومان از جیب شان بر باد رفت ، متضرر نمایش استادیوم آزادی بودند. از این مراسم ، نه نانی برای ملت در آمد و نه آبی برای دولت.


اسپانسر اصلی این برنامه شرکت رایتل، شرکت ارایه دهنده خدمات ارتباطی است. با این وجود بر روی پرچم های توزیع شده در میان مردم آرم سازمان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، وزارت راه شهرسازی، شرکت مادر تخصصی فرودگاه های کشور، سازمان بنادر و دریانوردی، جمعیت هلال احمر، سازمان راهداری و حمل و نفل جاده ای، سازمان حفاظت از محیط زیست، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور، سازمان هواشناسی کشور، وزارت ورزش و جوانان، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و کانون اتوموبیلرانی و جهانگردی از اعضای ستاد دائمی تسهیلات سفرهای کشور که نام آن ها در زیر پرچم های به چشم می خورد.

از این میان شرکت هایی که نام آن ها به عنوان حامی مراسم درج شده است، تنها شرکت رایتل به عنوان شرکت خصوصی و اسپانسر برگزاری مراسم شناخته می شود. از دیگر سو آرم نیروی انتظامی در حالی بر روی پرچم های نصب شده است که اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده ناجا چندی پیش با برگزاری این مراسم مخالفت کرده بود.

حواشی مراسم
مراسم تقدیر از دست‌اندرکاران سفرهای نوروزی که عصر امروز با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در ورزشگاه یکصد هزار نفری آزادی تهران برگزار شد، با حاشیه‌هایی همراه بود که ذکر برخی از آنها خالی از لطف نیست.

در پایان سخنرانی احمدی‌نژاد، سیدجواد هاشمی مجری تلویزیون از حاضران خواست به افتخار امام زمان (عج) یک دقیقه دست بزنند!

*از مدتها پیش اتوبوس‌های حامل شرکت کنندگان در مراسم به تهران و ورزشگاه آزادی تهران رسیده بودند و اغلب حاضران از صبح امروز و حتی بامداد در کنار ورزشگاه به انتظار ورود به آن ایستاده بودند.

*نکته‌ای که در این میان قابل توجه بود حضور کمرنگ برخی استان‌ها و تعداد زیاد شرکت‌کنندگان از استان‌های دیگر بود. به طور مثال استان ایلام بالاترین میزان شرکت کنندگان را در میان حاضران این جشن داشت.

*اغلب اغذیه‌ای که در بین حاضران در مراسم توزیع شد، شامل یک ساندویچ و یک آب میوه و بطری آب بود.

بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی


*برخی خانواده‌ها به صورت دسته‌جمعی در این مراسم شرکت کرده بودند و به همراه فرزندان خود در کنار چمن‌های ورزشگاه به گذران وقت تا شروع مراسم می‌پرداختند.

صحنه های توزیع ناهار در خارج از استادیوم نیز بسیار غیرقابل پذیرش بود و به شکل غیرطبیعی با حمله به کارتون های ساندویچ یک بار مصرف کالباس، هرکس توان کشیدن هرتعداد ساندویچ از میانه مهلکه را داشت، بر میداشت و در حالی که برخی یک یا چندین ساندویچ از این کشمکش صید می کردند، برخی نیز با کیسه بزرگ یا کارتون های حاوی ساندویچ، فاتحانه صحنه را ترک می کردند!
*حضور نیروی انتظامی برای برقراری امنیت مراسم کاملا پررنگ و محسوس بود و تعدادی از نیروهای ستاد برگزاری مراسم نیز با کاورهای زردرنگ در این زمینه به نیروی انتظامی کمک می‌کردند.
*علیرغم برخی اخبار در خصوص سخنرانی اسفندیار رحیم‌مشایی دبیر جنبش عدم تعهد در این مراسم اما وی غایب اصلی این مراسم بود.
*در بخشی از جشن، هلی‌کوپتر MI17 هلال احمر به سمت چمن ورزشگاه حرکت کرد که به دلیل باد سنگین ملخ‌های آن و امکان به هم ریختن کامل دکور مراسم بار دیگر اوج گرفت.

*پس از حضور احمدی‌نژاد در ورزشگاه آزادی، تعداد قابل توجهی از جمعیت حاضر در ورزشگاه به تدریج سکوها را ترک کردند.

*در هنگام پخش موسیقی محلی، برخی حاضران در مراسم اقدام به انجام رقص می‌کردند که بعضا با تذکر ماموران نیروی انتظامی مواجه می‌شدند.

*در پایان مراسم رئیس‌جمهور و برخی دیگر از حاضران در جایگاه ویژه به تکان دادن پرچم ایران مبادرت کردند.

*برخی از شرکت‌کنندگان در مراسم ضمن انتقاد از طولانی شدن برنامه به نبود خدمات لازم در مسیر عزیمت آنها از برخی شهرستان‌ها به تهران گلایه می‌کردند.

*احمدی نژاد در این مراسم با شعار برافراشته باد پرچم ملت ایران سخنرانی خود را به پایان رساند.

*بعد از پایان مراسم ترافیک اتوبوس‌هایی که از محل مراسم خارج می شدند، سبب ایجاد ازدحام وسیعی در مسیرهای منتهی به ورزشگاه آزادی شده بود.

بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی

 

بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی

 

بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی
بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی
بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی
بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی
بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی


عکس زیر یادتان هست ؟ آیا با رفتارهای امروز ایشان نسبتی دارد ؟

بر باد رفتن ثروت ملت توسط دولت !!! عکس و حواشی



سیاسی

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید