» » ازدواج مجدد با داشتن زوج نشوز

مهرگان
 
 
 

ازدواج مجدد با داشتن زوج نشوز

2 اردیبهشت 1392

ازدواج مجدد با داشتن زوج نشوز

سوال :
باسلام و تشکر از زحمات بی دریغ شما . 1.آیا ازدواج دوم (صیغه )که با اجازه دادگاه مبنی بر نشوز زوجه صورت بگیرد برای زوجه اول حق طلاق میسر میگردد؟ 2.آیا در طلاقی که از طرف زوجه باشد (خلع) اجرت المثل و نحله به زوجه تعلق میگیرد؟ 3.اگر زوجه تمامی حقوق خود را ببخشد آیا بعدا میتواند آنها را مجدد مطالبه نماید ؟ 4. زوجه ناشزه ایکه نه حاضر به طلاق است و نه حاضر به تمکین فقط قصد آزار زوج را دارد و زوج نیز طلاق را باعث غضب الهی میداند چه باید کرد؟

پاسخ :
با سلام و دعای خیر
کاربر گرامی وقتی دادگاه حکم به عدم تمکین را صادر کند و زوجه ناشزه شناخته شود شوهر می تواند با اجازه دادگاه مجددا ازدواج کند که در این صورت حق طلاق برای زوجه ایجاد نمی شود.
در هر کد فقط به یک سوال پاسخ داده می شود لطفا سوالات خود را جداگانه ارسال کنید.

توضیحات:
نشوز اصطلاحی در فقه و حقوق اسلامی به معنی تمکین نکردن، نافرمانی و عدم ایفاء وظایف زناشویی از سوی یکی از زوجین است. اگرچه معمولاً نشوز فقط به نافرمانی زن از طریق عدم تمکین به شوهر اشاره دارد اما نافرمانی شوهر نیز در نوشته های فقهی نشوز نامیده می‌شود هرچند اصطلاح تمکین در مورد شوهر استفاده نمی‌شود.

پرسش و پاسخ

<
9 شهریور 1392 10:05

جعفر

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
باسلام لطفا بفرمایید برای اینکه ازحقوق مرد جهت همرارمهش زندگی همسر ناشزه و نافرمان ازشوهر چکاربایدکرد و ازهزینه کرد و ول خرجی او درحدحقش به اوداد و ازدواج مجدد با مجوز دادگاه گرفت . همسرم ندبارتهدید به حودکشی کرده یعنی نه خودش تمکین می کند نمی گذارد که ازدواج کنم لطفا راهنمایی کنید

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید