» ظهور احمدی نژاد و هوگو خان

مهرگان
 
 
 

ظهور احمدی نژاد و هوگو خان

4 تیر 1392

وکنش‌ها به اظهارات الهام همچنان ادامه دارد؛


این حرف بسیار نامربوط است و این دست از مسائل حوزه هایی است که علما و مراجع به آن ورود پیدا نمی کنند. آقای احمدی نژاد تنها جایی که باید حضور و ظهور پیدا کند نه همراه امام زمان (عج) که دادگاه است تا به ظلم هایی که به مردم کرد، رسیدگی شود.

ظهور احمدی نژاد و هوگو خان


شفاف: اگر تا دیروز قرار بود آنطور که محمود احمدی‌نژاد گفته است؛ هوگو چاوز رهبر ونزوئلا پس از مرگش با حضرت مسیح (ع) ظهور کند، خود احمدی نژاد نیز بر اساس گفته های غلامحسین الهام همسر فردی که رئیس جمهور را معجزه هزاره سوم نامید، در رجعتی دیگر، همراه با امام عصر(عج) حکومتی مطلوب را پیگیری خواهد کرد.

روز گذشته غلامحسین الهام سخنگوی دولت روز گذشته در همایش گرامیداشت سوم تیر در سخنانی کوتاه که آن را از روی متنی از پیش نوشته شده قرائت کرد، گفته است: «احمدی‌نژاد امام را نه در خواب بلکه در بیداری ، ایستادگی و استقامت می فهمد، امام را در غیبت نیز حاضر و ناظر دانسته و می‌گوید عالم بسته به وجود امام است. در آینده ای نزدیک احمدی نژاد که به تبعیت از امام زمان هوشمندانه نائب او را تبعیت کرد انشاءالله در رجعتی دیگر همراه با امام زمان حکومت دیگری را پیگیری خواهد کرد.»
در حالی که علما و فقهای شیعه قرن‌ها تلاش کرده‌اند که خرافات را از رجعت بزدایند و بر قطعیات آن تاکید کنند،ناگهان سخنگوی دولت در حالی که هیچ جایگاهی در نظریه پردازی دینی ندارد، این سخنان را به زبان می‌آورد. البته این موضوع برای نخستین بار نیست که در دولت دهم حاشیه‌ساز می‌شود و شاید برای همین است که بار دیگر دولتیان مسبوق به گذشته دست روی مباحث دینی می‌گذارند که نباید. اما اینبار نیز همین سخنان الهام کافی بود تا دولت روز به روز و در آخرین روزهای پایانی کار خود، بر منتقدانش بیفزاید تا بار دیگر دولت دهم، نام پر حاشیه‌ترین دولت را از آن خود کند.

آقای الهام نیز حرف بی جایی زده است

در همین حال یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از اظهارات غلامحسین الهام مبنی بر این که احمدی نژاد با حضرت ولی عصر(عج) به زمین بازخواهد گشت بیان کرده است که؛ «آقای احمدی نژاد تنها جایی که باید حاضر شود در دادگاه برای پاسخگویی به ظلمی است که به مردم و حزب اللهی ها کرده است چرا که اگر قرار باشد امثال آقای چاوز و احمدی نژاد همراه با امام زمان (عج) بیایند که باید در آن دوره نیز منتظر فجایعی مثل اختلاس ۳ هزار میلیاردی باشیم.»

به گفته منصور حقیقت پور؛ این حرف بسیار نامربوط است و این دست از مسائل حوزه هایی است که علما و مراجع به آن ورود پیدا نمی کنند. آقای احمدی نژاد تنها جایی که باید حضور و ظهور پیدا کند نه همراه امام زمان (عج) که دادگاه است تا به ظلم هایی که به مردم کرد، رسیدگی شود.

آنطور که این نماینده عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اظهار کرده است؛ آقای احمدی نژاد به خاطر تحقیر حزب اللهی‌ها، به خاطر شکستی که به اصولگرایی تحمیل کرد باید به دادگاه برود و آقای الهام نیز حرف بی جایی زده است و از اساس در جایگاهی نیست که بخواهد در خصوص یاران حضرت ولی عصر(عج) اظهار نظر کند. گویا اطرافیان آقای احمدی نژاد احساس کرده اند عده ای که از هیچ کجا خبر ندارند، مردمان این کشور هستند که هر چه گفتند قبول کنند؟

رد پای تفکر انجمن حجتیه در دولت

یک عضو فراکسیون روحانیون مجلس نیز برخی ادعاها درباره رجعت و ظهور از سوی احمدی نژاد و همفکران او در دولت را گزاف و سنگین توصیف کرده و گفته است؛ کسانی که مسائل انتظار و مهدویت را به این صورت در جامعه مطرح میکنند، با انجمن حجتیه ارتباط فیزیکی یا فکری دارند.

محمد باقری معتقد است؛ در دولت احمدی نژاد فرصتی فراهم شد تا افرادی که کارشناس و صاحب نظر نیستند در حوزه های مختلف اظهار نظر کنند؛ در بحث مهدویت و انتظار نیز هر یک از دولتمردان به خود اجازه داد تا برداشت خود از موضوع رجعت و ظهور را در جامعه مطرح و با اعتقادات مردم بازی کند.

به گفته وی؛ برای کشور ما که به عنوان شیعه در جهان مطرح است و می خواهیم در جهان معاصر، زمینه طرح بحث های کارشناسی در موضوع مهدویت و انتظار را ایجاد کنیم، طرح اینچنینی مسائل، وهن شیعه است و برای ایران اسلامی در عرصه جهانی نیز می تواند مشکل ساز باشد.

باقری بر این باور است که؛ برخی ادعاها از سوی احمدی نژاد و همفکران او در دولت گزاف و سنگین است؛ موضوع انتظار فرج و زمینه سازی برای ظهور حضرت حجت(ع) همواره مطرح بوده و امام راحل(ره) نیز از سال ۴۲ آن را به عنوان یک رویکرد کلی جامعه اسلامی ایران مطرح کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: روحانیت شیعه و به خصوص نظام جمهوری اسلامی ایران نیز همیشه به دنبال این موضوعات بودند و طرح چنین بحث هایی که احمدی نژاد برای استقرار حکومت جهانی تلاش میکند، تخطئه کردن جایگاه ولایت فقیه است.

وی با انحرافی دانستن چنین تفکری تصریح کرد: سوق دادن مردم به سوی مسیرها و مسائلی که انجمن حجتیه دنبال میکرد، دور کردن این جامعه معتقد از اصول و باورهای دینی است.

---

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید