» » دولت باید پاسخگو باشد

مهرگان
 
 
 

دولت باید پاسخگو باشد

8 تیر 1392

بدون مقدمه

علت سپردن  مسئولیت و سمت دولتی به یک فرد چه توسط مردم در انتخابات و چه توسط دیگر مقامات چیست ؟ محمود جاپلقی
آیا این واگذاری قدرت یعنی شکاری را بدست شکارچی دادن ؟
آیا ارثی است که اجبارا" می بایست به او می رسید ؟
آیا لطفی است که او به مردم کرده این پُست را پذیرفته و می تواند هر گاه دلش خواست با بوق و کرنا بر مردم منت گذارد که ای ملت این من بودم که فلان کار را برای شما کردم و اگر نبودم الآن بدبخت بودید ؟
آیا اگر خدمتی هرچند کوچک انجام داد باید منتظر پاداش و تقدیر و اخذ نشان و مدال و دریافت کیسه های سکه و امتیازات ویژه باشد ؟
آیا این واگذاری قدرت فرصتی است برای اقوام و آشنایان و هم پالکیها که در مسئولیتهای مختلف مستقر شده و هر چه می خواهند بر سر بیت المال درآورند ؟
اصل چیست ؟ آیا اصل این نیست که هر کس مسئولیتی را پذیرفت و حقوقی از بیت المال گرفت یعنی خادم ملت ؟ خادم در برابر مخدوم چه وظیفه ایی دارد ؟ مگر نه اینکه باید فقط برابر وظیفه واگذاشته شده خدمت کند آنهم به بهترین وجهش ؟
اصل اینست او باید خوب کار کند ، هیچ کوتاهی و قصوری نداشته باشد ، خیانت نکند، خلاف آنچه تعهد کرده کاری انجام ندهد ، وظیفه اش را برابر قانون و تعهدات فیمابین خود و مخدومانش به بهترین نحو انجام و به حقوقی که قانون برایش تعیین کرده اکتفا و از دست اندازی خود و وابستگانش به بیت المال شدیدا" جلوگیری کند .
اصل این است صداقت داشته باشد ، اصلا دروغ نگوید ، امانتدار باشد ، گزارش دروغ و واهی به مردم ندهد ، خیانت نکند ، با دشمنان ملت تبانی و همدستی نکند ، برای تبلیغ خود از هر وسیله ایی استفاده نکند ، آبرو و عرض مردم و حقوق همگان را پاس بدارد .
اصل این است اگر در انجام امور محوله کوتاهی و قصوری انجام داد پاسخگو باشد و اگر برابر قانون میبایست مجازات شود بپذیرد
دولت آقای احمدی نژاد در طی هشت سال مسئولیت کارهای مثبتی انجام داده است کسی انکار نمیکند ، وظیفه اش بوده ، برای همین به او رای داده اند ، اگر این کارها را نمی کرد پس قرار بوده چه کار کند ؟      رای داده نشده که میلیاردها دلار پول نفت و مالیات را در اختیار وی بگذارند که هر کاری دلش خواست انجام دهد ، به سفرهای خارجی بروند ، و .......
او اگر کاری کرده باید با نمره بیست مقایسه شود هر کوتاهی را باید پاسخگو باشد .
این دولت باید برای کارهای وعده داده شده و نکرده جواب دهد، باید پاسخگو اتلاف و تضییع بیت المال باشد ، باید با برخورد محکم مقامات مسئول و مراجع ذیصلاح قانونی طوری حساب کشی شود منبعد کسی جرات تخلف از قانون و دست اندازی به حقوق ملت پیدا نکند .
 والسلام

سیاسی

<
10 تیر 1392 01:38

علیرضا اهنگری

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
با سلام و تشکر از مطلب بسیار بجا وجالبتون. لطفا در صورت امکان در سایتتون قسمتی رو در خصوص معرفی دیگر سایتهای خوب و پر محتوا مثل خودتون بگذارید تا براحتی بتوان لینک شد . یه چیزی شبیه سایت گویا. ضمنا از قلم زیباتون لذت میبریم سردار.

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید