» » آیا پیتزا حکم غدای حلال را داد ؟

مهرگان
 
 
 

آیا پیتزا حکم غدای حلال را داد ؟

1 مرداد 1392

سوال : روحانی مسجد بعد از نماز با استناد به آیه ی 114 سوره مبارکه ی نحل گفتند که برخی از غذاهای جدید (مثل پیتزا ، پفک و ... ) با اینکه حلال هستند ولی طیب نیستند و حال مناجات را از انسان می گیرند. آیا این درست است؟

پاسخ :
روح انسان در این دنیا در کروه بدن و جسم خاکی است و احوالات جسم بشدت آن را تحت تاثیر قرار می دهد مگر آنکه انسان به پرورش روح خود پرداخته و آن را کم کم از قید بدن آزاد سازد.
برای مثال روح هیچگاه نمی خواند و مدام می تواند فعالیت کند مثلا دانش بیاموزد اما بدن نیاز به خواب داشته و به آن تمایل دارد لذاست که با خوابیدن خود فعالیت روح را نیز تعطیل می نماید و با او همراهی نمی کند حال اگر انسان کم کم خود را عادت به کم خوابی دهد و روح خود را پرورش دهد این چرخه معکوس شده و بدن به سلطه روح در می آید.
بنابر آنچه از تاثیر بدن در روح گفته شد جایگاه خوراکیها و هر آنچه مربوط به بدن مادی می شود مشخص می شود. چنانکه خوراکیها در جسم اثر می گذارند همان اثر از طرق جسم به روح نیز منتقل می شود.

این مطلب برای بیان تاثیر جسم و روح از همدیگر بیان شد نه اثبات اثر بی حالی پیتزا ! یعنی خواستم عرض کنم که کلام آن خطیب محترم بر این اساس بوده است. لذا هرچه انسان در خوراک خود دقت نماید در رشد معنوی و روحی موثر خواهد بود اول از همه از جهت حلال و حرام بودن و بعد از جهت کیفیت و کمیت آن. شاید فرمایش ایشان بد نباشد چرا که همانطور که می دانید بعضی از غذاها و ترکیبات موجب بی حالی می شود از جمله آنها دوغ است که همه آن را تجربه کرده اند و نیز غذاهای سنگین.

پرسش و پاسخ

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید