» » برای کمر درد چه دارویی باید مصرف کرد

مهرگان
 
 
 

برای کمر درد چه دارویی باید مصرف کرد

2 مرداد 1392

سوال : برای کمردرد چه دارویی باید مصرف کرد

پاسخ : با سلام
کمر درد دلایل بسیار وسیع و متنوعی دارد که می بایست خیلی دقیق از علائم ، منطقه درد و قسمتهایی که درد به آن جا ارجاع می شود و یا عواملی که باعث افزایش درد و کاهش درد می گردد را ذکر کنید .
علل مختلفی می تواند سبب بروز كمردرد در یك فرد بشود. علل موضعی مربوط به مهره ها و عضلات این ناحیه و یا علل دیگری كه می تواند سبب انتشار درد به این قسمت بشود همه می توانند به عنوان عامل بروز كمردرد مطرح شوند .محل درد ، شدت درد و زمان بروز كمردرد و دایمی بودن یا نبودن درد و نیز علایم همراه آن در تشخیص علت بروز درد مهم است . برای بررسی علت بروز كمردرد باید معاینه دقیق انجام شود و تمامی علایم فرد بررسی شود . به همین دلیل لازم است در صورت ادامه یافتن علایم جهت بررسی به متخصص داخلی مراجعه نمایید .
از خوابیدن بر روی تشکهای نرم، فرورونده و بدون حافظ پرهیز کنید. خوابیدن بر روی شکم باعث ایجاد قوس ناسالم در کمر و«استرین »کمر می  گردد. 
از تشکهای سفت برای خوابیدن استفاده کنید. بر روی پهلو بخوابید و زانو های خود را خم کنید و یا به پشت بخوابید با یک بالشت در زیر زانو های خود را قرار دهید.
می توانید با انجام ورزش و نرمش بتدریج عضلات اطراف مهره ها را تقویت نمائید با تقویت عضلات ناحیه کمری مقاوت بدنتان در برابر فشار افزایش خواهد یافت .
دردی که بدنبال فعالیت می تواند پدید آید و به پاها هم انتشار داشته باشد می تواند ناشی از درگیری و فشار بر روی اعصاب مربوط به پاها باشد . البته در مواردی هم که خونرسانی به پاها مختل باشد این علایم رخ خواهد داد. اگر دردی که بیان کردید تنها با نشستن و استراحت برطرف می شود وجود منشا فشار بر روی اعصاب پاها بیشتر مطرح خواهد بود و اگر این درد با ایستادن و استراحت هم برطرف می شود می تواند منشا عروقی داشته باشد . در گرافی های ساده بسیاری از عللی که می توان این درد را پدید آورد مشاهده نمی شود و برای ارزیابی دقیق انجام ام آر آی لازم خواهد بود .
پیشنهاد می کنم بررسی و پیگیری های خود را تحت نظر متخصص مغز و اعصاب (نورولوژی ) انجام دهید .

پرسش و پاسخ

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید