» » حالت تهوع نسبت به برخی از بو های غذا

مهرگان
 
 
 

حالت تهوع نسبت به برخی از بو های غذا

3 مرداد 1392

سوال : سلام
حدود یك سال است كه برخی روزها نسبت به بعضی از بوها حتی بوی برخی غذاها حساسیت پیدا كرده و دچار حالت تهوع از ناحیه دهان و گلو می شوم.این حساسیت صبحها بیشتر است در حالیكه قبلا اصلا این حالتها را نداشتم. راهنمایی ام كنید.
پاسخ : با سلام
در مورد وجود حالت تهوع باید گفت که تهوع یک علامت است و نه یک بیماری . به همین دلیل باید به دنبال علت ایجاد آن بود . اگر چه مشکلات گوارشی می تواند در بروز حالت تهوع تاثیر داشته باشد ولی علل مختلفی می تواند سبب بروز حالت تهوع شود . برای بررسی در این زمینه لازم است به متخصص داخلی و یا گوارش مراجعه نمایید . رعایت نکات زیر می تواند در کاهش حالت تهوع تاثیر داشته باشد :
غذاهای پروتئینی که چربی آنها کمتر است استفاده کنید. گوشتهایی را که دوست دارید به صورت آب پز یا کباب استفاده نمایید، زیرا غذاهای کم چرب زودتر هضم می شوند و سریع تر از معده عبور می کنند. اگر از غذاهای پروتئینی کم چرب استفاده می نمایید، مطمئن باشید که احتیاجات بدن شما به کالری و پروتئین در حدی که به آنها نیاز دارید تامین می شود. اگر پزشک شما را از مصرف نمک منع نکرده است، ازغذاهای نمکدار استفاده نمایید. پنیر غذای پروتئینی مناسبی است که مقدار قابل توجهی نمک دارد. اگر خوراکی های شیرین در شما حالت تهوع ایجاد می نماید از مصرف آنها پرهیز نمایید. در هنگام صبح از غذاهای خشک( غیر آبکی) مانند نان برشته، نان سوخاری، بیسکویت و یا نان روغنی استفاده نمایید و در نوشیدن چای، شیر و مایعات رعایت اعتدال را بنمایید.
در صورتی که طعم و مزه بعضی از غذاها موجب حالت تهوع در شما می شود، از مصرف این غذاها خودداری نمایید. اگر در ساعت مشخصی در روز حالت تهوع و استفراغ دارید، برنامه غذایی خود را طوری تنظیم نمایید که در حوالی آن ساعت غذایی مصرف ننمایید. از نوشیدن مایعات همراه با غذا خودداری نمایید. سعی کنید مایعات را نیم تا یک ساعت قبل از غذا صرف نمایید آب و نوشیدنی ها را سرد و به کمک نی و به آرامی صرف نمایید. بعد از خوردن غذا بلافاصله دراز نکشید. البته استراحت بعد از غذا مفید است. زیرا فعالیت باعث کند شده هضم غذا و افزایش ناراحتی می شود. اگر احساس کردید بعد از غذا خوردن احتیاج به استراحت دارید، بنشینید و اگر احتیاج به دراز کشیدن دارید، بالشی انتخاب کنید که سر شما به اندازه ده سانتیمتربالاتر از پای شما قرار گیرد.
بعضی اوقات لباس گشاد و هوای تازه در بهبود حال شما موثر است

پرسش و پاسخ

<
3 فروردین 1393 12:12

mohammad

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
تشکر

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید