» » حساب نبردن فرزند از والدین و راه حل آن

مهرگان
 
 
 

حساب نبردن فرزند از والدین و راه حل آن

4 مرداد 1392

سوال : با عرض سلام وخسته نباشید
من دختری 11 ساله دارم كه به خاطر رفتارهای بسیار ملایمی كه تا كنون با وی داشته ام و خواسته های او را تا آن جا كه برایم مقدور بوده است فراهم كرده ام به هیچ وجه از من حساب نمی برد تا جایی كه بعضی مواقع با داد و فریاد و پرخاشگری با من برخورد می كند در عین حال بسیار كم توقع و دل نازك است و اگر با او برخوردی انجام دهم خیلی زود ناراحت شده و قهر میكند و حتی دلایل منطقی و صحبتهای مرا هم قبول ندارد .با توجه به این كه او در آستانه سن بلوغ قرار دارد درمورد نحوه برخورد وارتباط با او بسیار نگران هستم لطفا مرا راهنمایی فرمایید .
با تشكر فراوان

پاسخ : با سلام
خواهر عزیز رابطه شما و نوجوانتان باید همراه با قاطعیت و صمیمیت باشد. به طوری كه مهارت های ارتباطی را خوب یاد بگیرید. همدلی كنید. گوش شنوا داشته باشید. هم احساس او شوید و ...
اما در وقتش و درمورد قوانین لازم و ضروری قاطعیت خود را حفظ كنید. شما آنقدر باید برای نوجوان خود باارزش و محبوب باشید كه بداند درصورت پرخاشگری و رفتار نامناسب از محبت شما محروم می شود و این مسئله برای او دردآور باشه. البته وجود هماهنگی همسرتان دراین قضایا می تونه كمك بزرگ به شما داشته باشه. سعی كنید او را و نیازهای سنش را درك كنید. حتی الامكان با او همراه شوید اما حد و مرزی راهم برایش قائل باشید. از تجارب خود برایش بگویید و به او بیاموزید كه همیشه برای یك مسئله یك راه حل به تنهایی وجود ندارد.
مقالات سایت را كه به تشریح به بررسی روابط والدین با نوجوان می پردازد مطالعه بفرمایید.

پرسش و پاسخ

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید