» » بهترین درمان موخوره + رفع مشکل

مهرگان
 
 
 

بهترین درمان موخوره + رفع مشکل

7 مرداد 1392

من شامپو پرمون کتیرا خریدم برای پیشگیری از موخره ولی روی شامپو نوشته مناسب برای موهای خشک و فردارو نرم کننده وحالت دهنده ی موها و افزایش دهنده کشش مو و پیشگیری از موخوره و موها رو هم پرپشت میکنه رنگش هم سبزه.
ولی من موهام معمولی ه و فقط موخوره داره و دکتر برام شاکپو پرمون کتیرا رو نوشتند میخواستم بدونم شامپو رو درست خرید م یا نه؟
ممنون چون خب من موهام معمولیه و کم پشت ولی زبر نیست یعنی نرمه خود موهام و برای پیشگیری از موخوره دکتر سفارش داده.

پاسخ : با سلام
موخوره یعنی دو یا چند شاخه شدن انتهای موها . این وضعیت که بسیار هم شایع است بیشتر در خانم هایی که موهای بلند دارند ایجاد می شود . موخوره در واقع نوعی شکستگی ساقه مو می باشد که در اثر دستکاری زیاد موها ایجاد می شود. برس زدن بیش از حد و غلط ، تحت کشش قرار دادن موها ، فر زدن موهای صاف و یا صاف کردن موهای فر ، بی رنگ کردن مو و استفاده از رنگ موهای دایمی ، استفاده بیش از حد از وسایل گرمازا مثل سشوار و یا بیگودی های داغ ، عوامل محیطی به خصوص نور افتاب ، عادت به بازی با موها از جمله مواردی است که سبب آسیب به موها می شود . برس یا شانه کشیدن شدید و محکم موهایی که در هم فرو رفته اند از علل مهم موخوره است که حتما باید از این کاراجتناب شود . موخوره وقتی که ایجاد شد چاره ای برای ترمیم دوباره آن وجود ندارد. در واقع نوک موها را که چند رشته شده اند نمی توان مجددا به هم چسباند . هر چند بعضی از حالت دهنده های حاوی پروتئین های هیدرولیزه ممکن است به طور موقت تا حدودی آنرا ترمیم کند. اما پس از چند ساعت و یا بعد از شستن موها دوباره اثر آنها برطرف می شود . بنابراین تنها راه درمان موخوره آن است که موها را از بالای آن قسمتی که دچار موخوره شده است کوتاه کنیم . این کار باعث می شود که شکاف ایجاد شده در نوک مو به سمت ریشه مو حرکت نکند و از بدتر شدن وضعیت پیشگیری می کند .از سوی دیگر بلند بودن موها در ایجاد موخوره نقش دارد . بنابراین در افرادی که زیاد دچار موخوره می شوند بهتر است موهای خود را مرتب کوتاه کنند. از شامپوهای حاوی مواد نرم كننده (غیر از conditioner) مثل ویتامین ای ، شامپو بچه ، شامپو BIAGE (مخصوص موهای خشك) و ALOEVERA استفاده نمائید. از ژلهای ملایم به مقدار كم و روغن نارگیل استفاده كنید. شبها انتهای مو ها را با روغن بادام شیرین مالش دهید. از برس فلزی استفاده نكنید. از شسوار تا مرحله ای كه مو خیس است استفاده كنید.
تگ ها:موخوره

پرسش و پاسخ

<
16 مهر 1395 05:52

Maillot PSG Pas Cher

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
Awsome site! I am loving it!! Will come back again. I am taking your feeds also.
Maillot PSG Pas Cher http://www.maillotdefoot-euro.com/maillot-psg-c-3_15/

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید