» » تغییر رشته از علوم کامپیوتر به مهندسی کامپیوتر

مهرگان
 
 
 

تغییر رشته از علوم کامپیوتر به مهندسی کامپیوتر

15 مرداد 1392

سلام خسته نباشید من دانشجوی دانشگاه پیام نور هستم رشته علوم کامپیوتر . ولی قصد دارم فوق دیپلمم رو از این دانشگاه بگیرم وبرای لیسانس به دانشگاه آزاد برم البته در رشته ی مهندسی کامپیوتر (نرم افزار) لطفا بگید شرایطش چیه ؟ با تشکر فراوان
پاسخ : دوست عزیز:
سلام.
اگر منظورتان این است که می خواهید مدرک کاردانی بگیرید و در کنکور کاردانی به کارشناسی دانشگاه آزاد شرکت کنید، باید بگویم:
تا جایی که من می دانم دانشگاه برای دانشجویان لیسانس ، اگر همه ی شرایطش را داشته باشند، بعد از گذراندن واحدهای مشخصی واحد معادل کاردانی می دهد که شما بعد از گرفتن آن ابتدا باید در آزمون مدرک معادل شرکت کنید تا مدرک کاردانی اتان معتبر شود.
سپس می توانید در کنکورهای کاردانی به کارشناسی شرکت کنید.
که با این مسیر، کارتان خیلی سخت می شود.
یا اینکه از دانشگاه پیام نور مدرک معادل بگیرید و در کنکور کارشناسی دانشگاه آزاد در رشته ی مهندسی کامپیوتر شرکت کنید.

اما بهترین راه به نظر من این است که تحصیلات خود را در همین دانشگاه پیام نور ادامه دهید و لیسانس علوم کامپیوتر را بگیرید، سپس در کنکور ارشد مهندسی کامپیوتر شرکت کنید.

معرفی رشته مهندسی کامپیوتر

بطور خلاصه رایانه دستگاهی است که قدرت خارق العاده‌ای برای محاسبه دارد و می‌تواند بوسیله ابزارهای جانبی با محیط بیرون ارتباط برقرار کند. جایگاه کامپیوتر در دنیای امروز همین بس که عصر حاضر عصر کامپیوتر است. هدف این قسمت معرفی مهندسی کامپیوتر است و از سه بخش تشکیل شده‌است.

اول آنکه که آشنایی با کامپیوتر است، قدری درباره دستگاه کامپیوتر، جایگاه آن در دنیای امروز و روحیات افرادی که با آن کار می‌کنند صحبت خواهد شد. در بخش اول ما به سه سؤال جواب کوتاهی می‌دهیم اول اینکه کامپیوتر چیست؟ دوم اینکه جایگاه کامپیوتر در دنیای امروز کجاست؟ سوم اینکه چه کسانی با کامپیوتر کار می‌کنند؟ اینک به این سؤال پاسخ می‌دهیم که چه کسانی با کامپیوتر کار می‌کنند؟ مسلما شما دانش‌آموزان، هر رشته‌ای را که برای تحصیل انتخاب کنید با کامپیوتر به عنوان یک کاربرد سرو کار خواهید داشت ولی در این رشته علاوه بر کاربر بودن سازنده سیستم‌های کامپیوتری نیز خواهید بود.

اگر رشته مهندسی کامپیوتر را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب می‌کنید باید انسان ماجراجویی باشید و با طبع همیشه در حال پیشرفت این رشته سازگار باشید.

مطلب مهم دیگر آنکه چون تقریبا تمام کتب و منابع موجود در این رشته به زبان انگلیسی است و این منابع و اطلاعات به سرعت در حال تغییر هستند و امکان سریع ترجمه آنها نیز به فارسی وجود ندارد از این رو تسلط کافی به زبان انگلیسی در این رشته بسیار مهم است. دروس ریاضی و فیزیک نیز همانند دیگر رشته‌های مهندسی در این رشته کاربرد وسیعی دارد.

مهندسی کامپوتر یکی از نیاز امروز بشر است. نیاز هر اجتماعی به مهندسان کامپیوتر کاملا محسوس است و مهندسی کامپیوتر از عوامل توسعه یک کشور است

پرسش و پاسخ

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید