» » آبی شدن سفیدی چشم

مهرگان
 
 
 

آبی شدن سفیدی چشم

18 مرداد 1392

دختر حدود 2 ساله ای دارم که سفیدی چشمانش تقریبا به آبی میزند وسفیدسفید نیست میخواستم بدانم آیا طبیعی است یا علتی دارد؟
لطفا راهنماییم کنید .
متشکرم


پاسخ : با سلام
اسکلرای آبی ناشی از تغییراتی است که در ساختمان فیبرهای کلاژنی اسکلرا رخ داده و سبب نازک شدن اسکلرا می شود . این مسئله سبب مشاهده پیگمانهای زیرین یووه آ می شود . این مسئله در کودکان می تواند دیده شود . البته در بعضی از بیماریهایی که سبب اختلال در بافت همبند می شود هم این مسئله دیده می شود .
گفته می شود گاهی کم خونی در کودکان هم میتواند سبب این حالت شود . برای اطمینان خاطر برای معاینه به متخصص کودکان مراجعه نمایید.

پی نوشت:

تغيير رنگ سفيدي چشم ناشي از وجود يك بيماري در بدن است كه بهتر است با علل آن آشنا شوید.
دکتر علیرضا رجعتی حقی فوق تخصص شبکیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: تغییر رنگ سفیدی چشم یا تغییر رنگ صلبیه به دلایل مختلف ایجاد می شود و می تواند یک نشانه باشد.
وی گفت: در صورتیکه سفیدی چشم (اسکلرا) زرد شود می تواند دلیل آن بیماری های کبدی مثل یرقان و هپاتیت باشد.
رجعتی حقی افزود: گاهی بیماری های چشمی مانند عفونت ها و التهابات چشمی می تواند باعث تغییر رنگ صلیبه چشم شد و رنگ آن به سمت سرخی می رود.
این فوق تخصص تصریح کرد: بیماری های ارثی و مادرزادی سبب می شود که اسکلرا چشم رنگ آبی بگیرد.
رجعتی حقی خاطرنشان کرد: خالهای در چشم می تواند سبب تغییر رنگ سفیدی چشم شود و این خال ها می توانند قهوه ای، مشکی و آبی باشند که موجب عوض شدن رنگ اسکلرا چشم شود.
وی به افرادی که صلیبه چشم آنها تغییر رنگ پیدا کرده است توصیه کرد: بهتر است برای معاینه به چشم پزشک مراجعه کرده و در صورت نیاز و صلاحدید پزشک آزمایشات لازم صورت بگیرد و در صورت ضرورت درمان انجام گرفته و همچنین علل های زمینه ای آن برطرف شود.

پرسش و پاسخ

<
4 آبان 1393 13:25

ناشناس

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
با سلام
دخترم از بدو تولد سفیدی چشمش آبی بود، لطفا دلیلش را بگویید

<
10 بهمن 1394 11:41

محسن

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
با سلام
دختري نه و نيم ماهه دارم كه سفيدي چشم هاش آبي لست.البته از منم آبي است. چند روز قبل جهت معالجه سرماخوردگي دخترم ؛به پزشك مراجعه كردم. پزشك دخترم اعلام كرد كه اين آبي بودن ميتونه يه نوع بيماري باشد كه ازم سوال كرد كسي شكستگي داشته ايد كه من گفتم آره از كودكي شكستگي دست و پا داشته ام. اسم يه بيماري رو گفتن كه ذهنم نيس. براي اطمينان يه آزمايش برا دخترم نوشت. حالا ميخوام بپرسم ميشه در مورد اين بيماري توضيح بدين .راه درمان داره و اينكه من خودم الان سي سال دارم براي خودمم قابل درمان است يا خير. ضمناً خودمم بدليل مشكلات مادرزادي شكاف كام دارم و در دوران نوزادي شير مادر نخوردم. اميدوارم توضيحاتم كامل بوده باشم. منتظر پاسخ و راهنماييتان هستم.

<
11 اسفند 1394 11:59

رزا

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
باسلام .زمینه چشمهای من آبیه و استخوان بندی ظریفی دارم.قدم۱۵۷و وزنم ۵۰کیلو.سابقه پوکی استخوان و شکستگی در اثر زمین خوردن دارم.حال دختر سه ساله ام نیز زمینه چشمهایش آبی و استخوانبندی ظریف و قد مناسبی دارد.خیلی نگرانم در مورد استئوژنز ایمورفکتا.ایا درمان با مکمل و یا ژن درمانی فایده دارد؟لطفا جواب بدید.

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید