» افشای رانتخواری "نورچشمی" دولت قبلی

مهرگان
 
 
 

افشای رانتخواری "نورچشمی" دولت قبلی

2 شهریور 1392

استعدادهای "خدادادی" مردان احمدی نژاد
بنا به گزارش روزنامه شرق، یک منبع آگاه در وزارت علوم فاش کرده است که در فهرست جذب هیات علمی برای دانشگاه در روزهای آخر ریاست شریعتی، نام مهرداد بذرپاش هم به عنوان "استاد دانشگاه" آمده است. حال آنکه وی مدرک سهمیه ایش را با نمره 13 دریافت کرده و فاقد اعتبار لازم برای تصدی سمت استادی است.

این منبع آگاه گفته است:" وزارت علوم مدرک کارشناسی ارشد مهرداد پذرباش را با معدل کل 13 تایید کرده و امتیازی برای این معدل پایین کم نکرده است، بلکه تمامی نمرات دوره دکترای او را ملاک قرار داده است. نمره‌های بذرپاش از نظر علمی شبهه‌ناک است، چراکه بذرپاش شش‌سال پیش با دستور کامران دانشجو سهمیه تحصیل در دوره دکترای این دانشگاه را کسب کرد و مشخص نیست نمره‌های کنونی او در مدارک دوره دکترا چقدر با واقعیت همسو است".

شش‌سال پیش سایت "بازتاب" در این زمینه نوشته بود:"درحالی که رییس ستاد رایحه خوش خدمت و مدیرعامل «پارس خودرو» خبر پذیرش خود را در دوره دکترا با دستور وزارت علوم و بدون قبولی در کنکور، تکذیب کرده بود، ثبت‌نام وی در دوره دکترای رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه علامه‌طباطبایی قطعی شد و نام وی به‌عنوان پذیرفته‌شده نهایی در سایت دانشگاه علامه‌طباطبایی درج شد".

در گزارش "بازتاب" همچنین آمده بود: "مهرداد بذرپاش که با معدل کمتر از 13 از دانشگاه صنعتی‌شریف فارغ‌التحصیل شده بود و پس از انتخابات ریاست‌جمهوری و با موافقت شورای آموزشی دانشگاه علامه‌طباطبایی نمرات مردودی وی در برخی دروس کارشناسی ارشد به قبولی تغییر کرد، با دستور وزارت علوم به‌عنوان تبدیل بورس خارج به داخل به‌عنوان دانشجوی دکترا در دانشگاه علامه‌طباطبایی پذیرفته شد".

انتشار خبر این رانتخواری، خشم بذرپاش را برانگیخته و وی در "جوابیه" ای طولانی به شرق، تمامی ماجرا را از اساس تکذیب کرده است.

بذرپاش در این جوابیه، به "حکومتی بودن" و "رانتخوار بودن" خود افتخار کرده و خود را دارای "استعداد های خدادادی" دانسته است.

بذرپاش خطاب به روزنامه شرق نوشته:"مطلب شما با این عنوان که بذرپاش استاد دانشگاه علامه شد قویا تکذیب می‌شود و چنین موضوعی از اساس کذب است. مطلب شما با عنوان معدل کارشناسی ارشد اینجانب 13 است نیز از اساس تکذیب می‌شود و به اطلاع می‌رساند معدل کارشناسی ارشد بنده 5/15 و نمره پایان‌نامه اینجانب 5/19می‌باشد. اینکه برخی نمرات بذرپاش شبهه‌انگیز است؛ بنده منظور آن را متوجه نشدم. اگر منظور اینست که بنده این نمرات را اخذ نکردم و اساتید به‌صورت غیررسمی یک نمره‌ای برای بنده منظور کرده‌اند که این توهین به اساتید معظم است ولی اگر منظور اینست که کارمندان و پرسنل خدوم دانشگاه برای بنده نمره را دست‌کاری کرده‌اند که این هم توهین به پرسنل زحمت‌کش دانشگاه است یا اگر منظور اینست که بنده چگونه توانسته‌ام نمرات به این خوبی کسب کنم را باید از خداوند متعال بپرسید که این استعداد را به بنده حقیرش عنایت کرد. نکته دیگر که در مطلب آمده که نمرات مردودی بنده از مردودی به قبولی ناگهان تغییر نموده است نیز از اساس کذب محض است و از کسانی که اطلاعی از نحوه اداره دانشگاه دارند باید پرسیده شود که آیا می‌شود نمرات را در شورای دانشگاه تغییر داد؟ لازم به ذکر است این مطلب خلاف را یکی از افرادی که آن هم به دلیل فساد اخلاقی با حکم کمیته انضباطی از دانشگاه اخراج شده بود به شما گفته که از اساس کذب است".

او درباره "استاد دانشگاه" شدن اش در دقایق آخر حضور صدرالدین شریعتی در دانشگاه علامه هم گفته:"اینکه رییس دانشگاه علامه به‌دلیل توسعه گروه‌ها و دانشکده‌ها افزایش تعداد دانشجویان به صورت نوبه‌ای تقاضای هیات علمی به‌ویژه از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه علامه را بدهد امری نه تنها مذموم نیست بلکه درست و مناسب است و احتمالا اگر این کار در زمان مدیریت سابق دانشگاه انجام می‌گرفت که انجام شد امری بسیار پسندیده علمی و درخور بود ولی راجع به اینجانب لازم است عرض کنم بنده به‌دلایل شخصی مخالفت خود را روزهای گذشته هرچند کار قانونی بوده است به رییس دانشگاه، رییس دانشکده، معاون دانشکده و برخی از اعضای گروه علمی اعلام نموده بودم که حتی به صدور حکم منجر نشود. راستی این سؤال مطرح است که هر کس را دوستان شما عضویت هیات علمی کنند ایشان عنصر علمی، تخصصی و. . . است و هر کس را که شما با آن مخالفید هیات علمی شود رانتجو، بی‌سواد و کم‌بهره از علم می‌باشد، این است معنی انصاف و عدل و اعتدال. البته امیدوارم این نوع روش‌های مذموم پرونده‌سازی برای افراد به‌ویژه نمایندگان مجلس به دوره سرپرستی سرپرست جدید ارتباط نداشته باشد".

بذرپاش افزوده:"ما به حکومتی‌بودن خود در درس‌خواندن، بورس، مدرک، هیات علمی و. . . افتخار می‌کنیم ولی بسیاری از دوستان شما به بورس BBC و VOA خودشان را باختند و الان در رسانه‌های دشمن علیه ملت ترکتازی می‌کنند. خواهش دارم شما روزنامه‌ای منسوب به جریان کارگزاران، از رانت صحبت نکنید که جامعه کلا با این عنوان حس خوبی برقرار نمی‌کند تجلی دولت آقازاده‌های مالی و تحصیلی که در جبه‌هایی است که شما سنگ آن را به سینه می‌زنید. راستی ما در دولت بودیم و پول درآوردن روزنامه را دولت به ما می‌داد راستی این همه روزنامه زنجیره‌ای و مجله که در جبهه شما منتشر می‌شد پولش از کجا تامین می‌شد و می‌شود؟ جامعه هنوز خاطرات دادگاه‌های اختلاس‌های سابق و فعلی را فراموش نکرده است. ما پیام انتخابات 24خرداد را درک کردیم؛ اتوبوس و بانک آتش نزدیم ولی شما پیام اعتدال را دیر درک خواهید کرد؟ اگر اعتدال اتهام بی‌پایه و اساس به منتقدان است که شما بد تفسیرش کرده‌اید ولی یک سؤال، شما چرا پیام مردم را در خرداد88 به خوبی درک نکردید و خیلی از رفقای شما مردم و نظام را متقلب خواندند و شما دم برنیاوردید و اگر می‌توانستید همراهی می‌کردید و حالا در حال انتقام‌گیری هستید؟".

شرق هم در واکنش به ادعاهای بذرپاش، با انتشار تصویر سه سند که حاکی از جذب وی به عنوان "استاد دانشگاه" است، اینچنین جواب داده:" «مهرداد بذرپاش» درحالی مدعی شده است که مراحل پذیرش او در دانشگاه علامه‌طباطبایی از اساس کذب است که دو نامه اداری، یکی با امضای «صدرالدین شریعتی» رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی خطاب به کامران دانشجو و دیگری با امضای کامران دانشجو خطاب به دکتر عامری، رییس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش‌عالی نشان از وجود نام او در میان 102 شخص سفارش‌شده در دو نامه دارد. نامه اول در 15 تیر امسال، یعنی بعد از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نوشته شده است و صدرالدین شریعتی رییس دانشگاه علامه‌طباطبایی در ابتدای نامه با اشاره به مذاکرات شفاهی‌اش با کامران دانشجو 102 نفر را برای عضویت در هیات علمی این دانشگاه به کامران دانشجو معرفی کرد که نام «مهرداد بذرپاش» نیز در این فهرست دیده می‌شود. در نامه دوم کامران دانشجو در آخرین روزهای کاری خود یعنی در تاریخ 1392/5/22 خطاب به رییس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش‌عالی، 102 نفر را برای استخدام در هیات علمی معرفی کرده است. گفتنی است طبق مصوبه وزارت علوم، جذب هیات علمی در مرتبه مربی در دانشگاه‌های تهران، مگر در شرایط خاص، ممنوع است. «شرق» با انتشار این مستندات قضاوت را به مخاطبان و جامعه دانشگاهی کشور واگذار می‌کند".

---

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید