» دقت کنیم دوباره فریب نخوریم

مهرگان
 
 
 

دقت کنیم دوباره فریب نخوریم

11 شهریور 1392

محمود جاپلقی
محمود جاپلقی

این روزها اخبار زیادی در رسانه های رسمی و داخلی از کشف فسادهای بزرگ مالی و سوء استفاده های کلان از مقام و منصب وابستگان دولت احمدی نژاد منتشر میشود که مردم با شنیدن آنها متحیر و مبهوت از خود می پرسند : در این هشت سال بر این کشور چه گذشت و بیت المال چگونه تاراج شد؟ این آقایی که با شعار مبارزه با فساد آمد کی بود، از کجا آمد و در هشت سال دولت او بر سر هستی و نیستی این مردم چه آمد ؟ چه کسانی او را بعنوان ناجی به ملت معرفی و از هیچ تعریف و تمجیدی از او دریغ نکردند ؟ الآن کجا هستند و چرا هیچکس پاسخی بر این سوالات نمیدهد ؟
در آینده خیلی از موضوعات پنهان مانده روشن خواهد شد اما امروز چه باید کرد ؟ آیا باید مجال داد این گروه و باند مجددا" جان تازه گرفته و دوباره با فریب و نیرنگ ملت را بفریبند و دوباره همان کنند که این چند سال برسر کشور آوردند ؟
احمدی نژاد و یاران و حلقه اصلی او متهمند ، در خیلی از موارد تخلفات آنها اثبات شده و یا هم اکنون در محاکم قضایی در حال رسیدگی است اما طوری وانمود می کنند که انگار هیچ مشکلی نبوده و نمره تمام دولتمردان هشت ساله گذشته 20 بوده است .
کسی منکر کارهای خوب انجام شده نیست اما در ارزیابی نهایی باید مجموعه عملکرد را ارزیابی کرد . رشد منفی 5/4 درصد در اقتصاد ، بیکاری 12/5 درصدی ، رکود تولید در صنعت و محصولات کشاورزی ، تعطیلی کارخانه ها ، رشد جرائم مختلف در جامعه و دهها ناهنجاری دیگر که در دوران احمدی نژاد اتفاق افتاد بیانگر سوء تدبیر و سهل انگاری و برخورد غیر کارشناسانه با موضوعات روز و عدم توجه به هشدارهای صاحبنظران و دلسوزان بوده است . حتی بی توجهی به تذکرات کسانی که پشتیبانی و حمایتشان باعث به قدرت رسیدن این گروه شد و حذف آنها از مجموعه را چگونه میتوان توجیه کرد ؟

آقای احمدی نژاد وظیفه اش این بوده با انتخاب افراد واجد شرایط و درستکار و پاکدست کشور را اداره و از قانون اساسی و کلیه شئونات کشور پاسداری و خصوصا" از بیت المال حفاظت کند
علت رای مردم هم فقط برای خدمت صادقانه و دوری از هرگونه بی قانونی و ویژه خواری و سوءاستفاده است و هرگونه عملی مغایر با نظرات ملت خیانت به آنان محسوب میشود
نتوانستن و محقق نشدن بعضی اهداف و شعارها قابل توجیه و با عذر خواهی قابل گذشت است
اما آیا سوء تدبیر و سهل انگاری منجر به ایراد خسارت های کلان به بیت المال و سوء استفاده های کلان مالی و غیر مالی منصوبان و وابستگان از قبیل اخذ مجوزهای بسیار ارزشمند و ویژه توسط اطرافیان قابل اغماض و گذشت است ؟
آیا دادن وعده های غیر قابل دسترس و ادعاهای عجیب و غریب از قبیل مدیریت امام زمان بر دولت و مدیریت کردن جهان با برنامه های طراحی شده احمدی نژادی و حرفهایی که مضحکه خاص و عام شد را باید نادیده گرفت ؟
ملتی که تاریخ گذشتگان را مرور نکند و نداند باید تجربه های گذشتگان را تکرار کند و خیانت است اگر کسی بخواهد تاریخ را دستکاری و واقعیات را وارونه نشان دهد آیندگان نباید مجدد" بدین شکل فریب بخورند و مقدرات خود را صرفا با اعاهای امتحان نشده به فرد ناشناخته و با نیت و هدف مجهول بسپارند .
از دولت آقای روحانی انتظاز میرود به این نابسامانیها پایان دهد و شعارهای انتخاباتی خود را جامعه عمل بپوشاند و در کشاکشهای سیاسی فراموش نکند چه پیمانی با ملت بسته است . این روزها آنانی که منافعشان بخطر افتاده و رانت و کمکهای میلیاردی به آنها قطع شده شروع به دسیسه چینی و توطئه برآمده اند با اینها را به مردم معرفی کرد تا دوباره شاهد قدرت گرفتن آنها نباشیم .
والسلام

---

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید