» نکات مهم سخنرانی آیت‌الله مهدوی کنی در اختتامیه اجلاس خبرگان:

مهرگان
 
 
 

نکات مهم سخنرانی آیت‌الله مهدوی کنی در اختتامیه اجلاس خبرگان:

14 شهریور 1392


خبرگزاری تسنیم:
رییس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه خبرگان خودشان را نسبت به مسائل کشور مسئول می‌دانند، اظهار داشت: ما اگر گاهی هم انتقاد می‌کنیم، در مقام تسهیل و تقویت دولت است.
به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله محمدرضا مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری در اختتامیه چهاردهمین اجلاس این مجلس، با تشکر از حضور فعال اعضای مجلس خبرگان در این نشست، گفت: البته برخی از اعضا به جهت کسالت و برخی نیز به خاطر مشکلات دیگر نتوانستند در اجلاس حاضر شوند، ولی اکثریت اعضا حضور داشتند.

وی با اشاره به حضور سردار سلیمانی و حجت‌الاسلام حسن روحانی در اجلاس چهاردهم، افزود: من از طرف خبرگان از حضور آنان تشکر می کنم؛ به خصوص از دکتر روحانی که نسبت به سیاست‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاست‌خارجی بیانات امیدوارکننده‌ای داشت، آرزوی توفیق می‌کنیم و در حد توان نیز یاری‌شان می‌کنیم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به طور کلی اول مسائل دینی مقدم است، ولی در این مقطع ممکن است اقدامات اقتصادی ضروری‌تر باشد، گفت: امیدواریم خودشان و دولتشان در مسیری که اعلام می‌کنند، موفق باشند.

آیت الله مهدوی کنی با اشاره به اینکه علما و رهبری در این مسائل تعبیر مطلق ندارند، اظهار داشت: در جاهایی که اقدام خوب دیدیم، لازم به تعریف است و در جاهایی در حد توان تذکر می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید ساکت و تماشاچی باشیم، تصریح کرد: اگرچه وظیفه اصلی خبرگان نقد و بررسی نیست، اما وظیفه صیانت از رهبری اقتضا می کند در جمیع مسائل کشور و برای کمک به دولت حضور داتشه باشیم.

نکات مهم سخنرانی  آیت‌الله مهدوی کنی در اختتامیه اجلاس خبرگان:


رئیس مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگر اظهاراتش به اجلاس خبرگان اشاره کرد و گفت: اعضای خبرگان فعال برخورد کردند، البته منظور از فعال بودن حضور تنها در جلسات نیست، بلکه پیشنهادات و انتقادات و مطالبی را نسبت به اوضاع کشور بیان کردند که نشانگر دغدغه آنهاست.

آیت الله مهدوی کنی ادامه داد: من به ملت ایران از طرف شما خبر می‌دهم که نمایندگان شما نسبت به مشکلات مردم دغدغه دارند و ناراحتند؛ بیانات این دو روزه‌شان از سر دغدغه است و برای حل مشکلات نظر دارند، بنابراین مطالبی که بیان کردند از سر دلسوزی شما نسبت به انقلاب و مردم است.

وی با تاکید بر اینکه خبرگان در حوزه صیانت از رهبری همانطور که رهبری خود را مسئول می‌داند، خودشان را مسئول می‌دانند، اظهار داشت: ما هم اگر گاهی انتقاد می‌کنیم در مقام تسهیل و تقویت دولت است. مطالبی که خبرگان بیان کردند در دبیرخانه خلاصه می‌شود و هم به حضور رهبری و هم مسئولین می‌رسد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خبرگان ابعاد مختلفی دارد، تصریح کرد: ما به عنوان علما و ائمه جمعه با مردم در ارتباطیم و مسائل را درک می‌کنیم و ارتباطمان با مردم واقعی است؛ مردم نیز به روحانیت اعتماد دارند.

آیت‌الله مهدوی‌کنی در ادامه به پیشنهادی که در این اجلاس مطرح شده، اشاره کرد و افزود: پیشنهاد شده است که رابطی بین خبرگان و روحانیت در دولت باشد، اما دوستان پیشنهاد دادند که ما در دبیرخانه این کار را بکنیم، ولی مایلم این اقدام از سوی دولت باشد تا هم دولت احساس مسئولیت بیشتری کند و هم اینکه این رابطه 2 سویه باشد.

وی ادامه داد: در دولت‌های سابق گفتم در صورتی این کار درست است که تشریفاتی نشود، بلکه خبرهایی که گفته می‌شود باید بدان پاسخ داده شود؛ یا پاسخ مثبت که انجام شده و یا پاسخ منفی که فعلا شدنی نیست. من در آن دولت هم گفتم، ولی عملی نشد، با اینکه خودشان پیشنهاد داده بودند. امیدواریم این پیشنهاد و تعهدی که آقای روحانی داده، عملی شود و نتیجه مثبت داشته باشد و کارهایی انجام شود.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه به دغدغه خبرگان رهبری نسبت به کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: باید ندای مظلومان را بشنویم و در حد توان کمک کنیم و حداقل کمک هم می‌تواند این باشد که اعلام انزجار کنیم.

آیت‌الله مهدوی کنی با تاکید بر اینکه مسلما دخالت آمریکا و صهیونیستها به نفع مسلمانان نیست و نفعی برای مسلمانان ندارد، افزود: آن‌ها با این دخالت‌های خود می‌خواهند همه را از بین ببرند و ما باید در مقابل آن‌ها بیدار باشیم و سکوت نکنیم و در حد توان به مسلمانان و مظلومان کمک کنیم و نگذاریم مسلمانان به جان هم بیفتند.

وی با بیان اینکه باید بیدار باشیم و در حد توان به مسلمانان و مظلومین کمک کنیم، اظهار داشت: همانطور که امام راحل فرمودند باید انقلاب ما برای مستضعفان باشد و اسلام نیز برای مستضعفین است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه به عنوان یک طلبه کوچک می‌گویم که حضور شما در تمام شهرها منشا خیر و برکت است، گفت: حضور یک روحانی خدمتگزار برای پیشرفت اسلام، انقلاب، رهبری و هدایت جوانان بسیار موثر است.

آیت‌الله مهدوی کنی در پایان با بیان اینکه یک روحانی خدمتگزار، مجاهد فی‌سبیل‌الله است، گفت:مردم همواره نشان داده‌اند که طرفدار روحانیت هستند.

انتهای پیام/

---

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید