» » وقتی دشمن، راستگو و خودی ها دروغگو می شوند

مهرگان
 
 
 

وقتی دشمن، راستگو و خودی ها دروغگو می شوند

30 مهر 1392

محمد مهاجری سردبیر خبرآنلاین در یادداشتی نوشته است:

۱- این روزها تیتر بعضی روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت ها خیلی جالب است. طبق این تیترها، مقامات امریکایی و انگلیسی و فرانسوی و بخصوص اسرائیلی از شکست مذاکرات هسته ای ژنو سخن می گویند و دائما برای ایران خط و نشان می کشند و گویی به همین زودی ها قرار است اسرائیل به ایران حمله کند.

منبع این تیترها و خبرها همان کسانی اند که تا دوماه پیش دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی بوده اند و حتی یک روده راست در شکم شان پیدا نمی شده، اما همین دشمنان، شده اند منابع موثقی که هرچه می گویند راست است و مثل احادیث و روایات معتبر، سندیت دارد و از آن طرف، تیم مذاکره کننده ایران (با پوزش از آنها) مشتی دروغگو، مخفی کار، گول خورده، ساده لوح، واداده و … هستند.

۲- تا چندماه قبل که تیم مذاکره کننده توسط آقای جلیلی رهبری می شد، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی جلساتی را با حضور مدیران رسانه ها برگزار می کرد. در آن جلسات، که غالبا به موضوع مذاکرات هسته ای اختصاص داشت، سخنرانان معمولا کلیات ابوالبقاء می گفتند و مقداری اطلاعات سوخته را وسط می ریختند و سپس هم توصیه می کردند، چون مذاکرات، کاملا محرمانه بوده همان اطلاعات بی خاصیت مطرح شده در جلسه هم، جایی درز نکند.

مهمتر آنکه فرمان داده می شد هیچ تیتر و خبری از قول رسانه های بیگانه که نشان از تهدید و تحریم ایران داشته باشد یا بوی این را بدهد که مذاکرات به نتیجه به درد بخوری نرسیده در هیچ رسانه وطنی منتشر نشود.

خلاصه اینکه ماحصل آن جلسات خسته کننده و ملال آور ، این بود که همه چیز “جیز” و سری و غیرقابل انتشار است، اما بعضی رسانه هایی که در همان جلسات، به شدت حرف گوش کن بودند ، امروز حرف های امریکایی ها و اسرائیلی ها را به اندازه آیات و روایات محکم و معتبر، تیتر می کنند ، و چه ذوقی هم می کنند که آن ور آبی ها دارند تحقیرمان می کنند.

۳- زمانه است دیگر. چه می شود کرد؟!

سیاسی

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید