» اعتراض حضرت آیت الله العظمی صانعی به تخریب خانواده حضرت امام ( قدس سره )

مهرگان
 
 
 

اعتراض حضرت آیت الله العظمی صانعی به تخریب خانواده حضرت امام ( قدس سره )

11 آبان 1392

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران - تهران
 اعتراض حضرت آیت الله العظمی صانعی به تخریب خانواده حضرت امام ( قدس سره )

آیت الله العظمی صانعی با قدردانی از دفاع آیت الله العظمی صافی گلپایگانی از بیت حضرت امام(س)، به جریان تخریب کننده بیت بنیانگزار جمهوری اسلامی اعتراض کرد و گفت: علاقه خانواده امام به پدربزرگشان به مراتب بیشتر از علاقه همه آقایان است. حالا شما علاقه مند شده اید و آنها دشمن؟
به گزارش جماران، این مرجع تقلید، در پایان درس خارج فقه خود، جهل و هواخواهی را دو عامل اصلی بدبختی های جوامع اسلامی دانست و با اشاره به روایتی از امام صادق علیه السلام توضیح داد: امام صادق علیه السلام می فرماید اگر 50 نفر قسم خوردند و سخنی را به انسانی نسبت دادند اما خود آن شخص گفت من این حرف را نزده ام ، قسم آنها را قبول نکن؛ اما در این مملکتِ امام، حرفی را به یک دختر محجبه و متعین نسبت می‌دهند، فرزند امام می‌گوید من نگفتم، می گویند نه خیر! تو گفته‌ای. این خلاف اسلام است.

آیت الله العظمی صانعی در ادامه سخنانش به توضیح عبارت "ملاک حال فعلی افراد است" پرداخت و فرمود: بر نگردید بگویید نه معیار حال فعلی است؛خانواده امام آن روز خوب بود و امروز بده شده است. معیار حال فعلی؛ در حال بدان است نه حال خوبان، سخن ما درباره خوبان است.

ایشان با ابراز امیدواری از توقف جریان تخریب بزرگان ، در دولت تدبیر و امید خاطر نشان کرد: امیدواریم که دیگر این قضایا تکرار نشود، دیگر سیلی نزنند، دیگر تهمت نزنند، به افراد حمله نکنند همان‌طور که در صحن حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به رئیس مجلس حمله کردند؛ به دیگران هم قبلاً حمله کردند. ما از آقای روحانی هم می‌خواهیم در حد توانش تلاش کرده و به آرای ملت احترام بگذارد.

فقیه نواندیش شیعه با بیان اینکه "دنیا، اسلام و تشیع را به نام جمهوری اسلامی می شناسد"، تلاش دولت آقای روحانی را خدمت به اسلام خواند و ادامه داد: آقای روحانی آبروی اسلام را حفظ کند چون امروز در دنیا، اسلام را به نام جمهوری اسلامی می‌شناسند و جمهوری اسلامی را با روحانیت می‌شناسند . آقای روحانی که با آرای مستقیم مردم آمده است باید به وعده‌های که داده است عمل کند تا نگویند این مسلمان‌ها وعده می‌دهند و عمل نمی‌کنند و طوری تبلیغ شود که دیگران سراغ اسلام نیایند. امروز گناه عمل نکردن به وظایف برای همه ما مخصوصاً همه مسئولان دوچندان است ، یکی خود گناه و دیگری آبروی اسلام و مسلمین.

آیت الله العظمی صانعی در ادامه سخنان خود به حمایت اخیر آیت الله العظمی صافی از بیت حضرت امام اشاره کرد و فرمود: حاج آقا لطف‌الله صافی - بزرگ مرجع - را از آن روزی که در شورای نگهبان بود می‌شناسم و آن روز می‌گفتم حاج‌آقا لطف‌الله لطف خدا است و حاج آقا لطف‌الله بدون هوا بود و امروز هم بر این سخنم معتقدم. او جزبه آنچه را که تشخیص می‌دهد عمل نمی‌کند و در تشخیصش هم دقت می‌کند خداوندایشان را برای حفظ استقلال مرجعیت و حوزه های علمیه محافظت فرماید.

---

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید