» احیای جریان سیاسی شکست خورده با دوپینگ صداوسیما

مهرگان
 
 
 

احیای جریان سیاسی شکست خورده با دوپینگ صداوسیما

25 آبان 1392

آیا هزینه سنگین این رسانه که از جیب مردم پرداخت می شود باید خرج یک جریان سیاسی بارها شکست خورده کرد که با رانت و دوپینگ صداو سیما می خواهد بر کشور حاکم باشد؟

الف نوشت :
صداوسیما در ایران همیشه مدعی است که یک رسانه ی فراگیر ملی است و متعلق به همه شهروندان ایرانی. حال ما نیز به عنوان یک شهروند حق داریم چند پرسش از این رسانه ی ملی داشته باشیم شاید که به منافع ملی کشورمان سودی داشته باشد.

۱- اگر این رسانه که با پول عظیم بیت المال اداره می شود و متعلق به همه شهروندان ایرانی می باشد پس چرا ما گرایش غالب و پوشش بیشتر اخبار این رسانه را درجهت تایید و توجیه و تبلیغ یک جناح می بینیم و اخبار طوری تنظیم می شوند که معمولا به ضرر جناح و تفکر و اندیشه دیگر که معمولا اصلاح طلبان یا گرایشات نزدیک به اصلاح طلبان باشند می باشد؟

۲- اگر این رسانه ملی می باشد از منتقدین و معترضین و دگراندیشان در این رسانه خبری هست؟ آیا طبق نظر صریح قرآن و زندگی امام علی و مصوب قانون اساسی کشورمان و اسناد حقوق بشر (که سخن ها را بشنوید و بهترینش را انتخاب کنید) هر فرد و اقلیتی چه جایگاهی در این رسانه ی ملی دارند؟

۳- اگر این رسانه ملی است چگونه سال هاست که مردم کشورمان شاهد مهندسی خبری از سوی صدا و سیما می باشند که فقط با تصمیم قبلی و از پیش تعیین شده ی آقای ضرغامی جور در می آید. به طور مثال هر وقت قرار است درباره ی فلسطین و اعراب سخنی گفته شود و یا درباره ی تحولات سوریه یا داستان تسخیر سفارت آمریکا و یاداستان تحولات انقلاب و پس از انقلاب همه و همه باید به نتایجی منجر شود که اتاق فکر و گرایش سیاسی صداو سیما می خواهد؟! چرا هیچ وقت در این گفت و گوها و گزارشات خبری از دیگر اندیشه ها و افکار و یا منتقدین نیست؟

آیا صداو سیما بینندگان فهیم و فرهیخته و رشید ایرانی خود را در عصر ارتباطات و اطلاعات این قدر عوام و کم دانش محسوب می کند که تصور می کند از جعبه صداو سیما هرچه گوید و پخش کند مردم بی چون و چرا می پذیرند؟ آیا هزینه سنگین این رسانه که از جیب مردم پرداخت می شود باید خرج یک جریان سیاسی بارها شکست خورده کرد که با رانت و دوپینگ صداو سیما می خواهد بر کشور حاکم باشد؟ آیا با این خبررسانی انتظار دارند مردم شبکه های ماهواره ای را تحریم کنند و به گزارشات کاملا بی طرفانه و بی غرضانه! صداو سیما گوش بسپارند؟ آیا در انتخابات رعایت بی طرفی را می کند؟ آیا یک بار هم که شده برای اثبات صداقت خود از مزایای نظام دموکراسی در غرب گزارشی پخش می کند تا مردم بدانند که چگونه دموکراسی این حق را به مردم مغرب زمین داده است که آزادانه و در کمال امنیت ( البته به طور نسبی و نه مطلق) به خیابان ها بریزند و در مقابل کاخ ریاست جمهوری یا نخست وزیری کشورشان اعتراض کنند و امنیت پس ازبیان داشته باشند. آیا هرروزه ده ها روزنامه و رادیو و تلوزیون شبکه ماهواره ای و احزاب و حتی گروه های چند نفره مردمی مقابل کاخ سفید در مخالفت با تصمیمات دولت خود تظاهرات نمی کنند و صدا و سیما ذره ای از مزایای این نوع دموکراسی نمی گوید! دموکراسی که صدها سال قبل پیامبر و امام علی در زندگی خود عملا اجرا کردند و فرمودند که جامعه ای سعادتمند است که مظلوم اعتراضش را بدون لکنت زبان بیان کند و حال صداوسیما چه قدر به این عهد وفادار مانده است؟

به نظر می رسد که صداوسیما باید رشید بودن و خردمندی و فهیم بودن مردم را به رسمیت بشناسد و بدون شعار و تعارف به الزامات قانونی و شرعی و عرفی و عقلانی و بین المللی گردن نهد و بیش از این سرمایه ملی را به هدر ندهد و در عمل ثابت کند که کشور و انقلاب و ثروت های آن متعلق به همه مردم از هر قشر و طیف و دیدگاه است و حق الناس را پاس دارد که آزادی را در جهان آزادی مخالف تعریف کرده اند نه آزادی موافقان که همیشه آنها آزادند. ملاک آزادی در هر کجا آزادی منتقد و مخالف است نه مداحان و موافقان که همیشه از هر نعمتی برخوردارند!

امید آن که از روزگار عبرت بگیریم و به پیمان خود با خدا و مردم پایبند باشیم که کشور متعلق به تک تک ایرانیان است هر چند مخالف و منتقد ما باشند که وجودشان برای رشد و اصلاح کشور نعمتی است اگر قدر بدانیم.


---

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید