» "مقام معظم رهبری 64امین جانشین امام زمان است"

مهرگان
 
 
 

"مقام معظم رهبری 64امین جانشین امام زمان است"

13 دی 1392

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: ولی فقیه حافظ دین مردم است.

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‎الاسلام علی شیرازی در جمع عزاداران امام رضا (ع) در حسینیه شهدای این شهرستان، اظهار داشت: با شهادت امام حسین (ع) تشکیل حکومت اسلامی 70 سال به تأخیر افتاد.

وی با اشاره به اینکه خداوند سال 140 هجری قمری را برای تشکیل حکومت دینی معین کرده بود، ادامه داد: امام صادق (ع) فرمودند «ما اسرار خود را برای مردم بیان کردیم، اما با افشای آن حکومت دینی نتوانست، شکل بگیرد».


شیرازی با بیان اینکه عصر غیبت کبری مانند عصر امامت نیست، تصریح کرد: امامان را خداوند با نام و نشان توسط پیغمبر اکرم (ص) به جامعه معرفی کرد، اما در عصر غیبت معرفی آن‎ها تنها با نشان‎ها بدون تعیین مصداق رهبران دینی فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه امام صادق (ع) فرمودند «امام معصوم (ع) را خداوند و ولی فقیه را من منصوب می‎کنم»، افزود: این انتصاب زمانی صورت می‎گیرد که ولی فقیه به عنوان حاکم دینی جامعه بتواند بر هوای نفس خود غلبه کند و قدرت، حاکمیت و ثروت وی را فریب ندهد.

شیرازی عنوان کرد: ولی فقیه ابتدا باید حافظ دین خود و سپس دین مردم باشد، آن را در جامعه رونق دهد و همواره مطیع امر خداوند باشد، این‎ها تفاوت بین حاکمان اسلامی با سایر حکام دنیا است.

نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه به عنوان جانشین امام زمان (عج) حکومت کردند، گفت: امام خمینی (ره) 63امین و مقام معظم رهبری 64امین نفر از جانشینان ایشان بودند.

شیرازی بیان داشت: ملت مسلمان ایران باید مانند 9 دی تمام توان خود را در راستای دفاع از آرمان‎ها و ارزش‎های امام و انقلاب به کار گیرند و همواره در صحنه باشند، چراکه بسیاری از افراد که در صدر انقلاب با امام خمینی (ره) بودند، اکنون ببینید در کجا قرار دارند.

وی اذعان داشت: ما همواره مردم کوفه را مذمت می‎کنیم که چرا در کنار امام حسین (ع) نبوده و در مقابل ایشان ایستادند، اکنون باید مراقب باشیم تا به گونه‎ای رفتار نکنیم، آیندگان نیز به دلیل جدایی از ولایت ما را سرزنش کنند.

---

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید