» انتقاد تند زیباکلام از مجلس

مهرگان
 
 
 

انتقاد تند زیباکلام از مجلس

23 دی 1392


10 درصد رای دارند و زحمت درست کرده‌اند!/ وابستگی موفقیت روحانی به مذاکرات هسته‌ای
بنده از آقایان لاریجانی، توکلی و سایر عقلا و معمرین مجلس انتقاد دارم که چرا جلوی تفکرات افراطی و تندروی داخل مجلس نمی ایستند. فراموش نکرده ایم در مجلس پنجم آقای ناطق نوری با توجه به اینکه در برابر رقیب انتخاباتی خود شکست خورده بود چگونه جلوی کارهای برخی نمایندگان افراطی آن زمان ایستاد. به نظر من معمرین مجلس نباید در برابر این اتفاقات روی خود را برگردانند و نسبت به مسائل بی توجه باشند.

سرویس سیاسی «فردا»- عضو هیئت علمی دانشگاه تهران درخصوص روند فعالیت دولت یازدهم در طول 5 ماه گذشته، گفت: آقای روحانی در حال حاضر تمام تخم مرغ های خود را درست یا غلط در سبد مذاکرات هسته ای چیده و اگر ایشان در این جبهه موفق شده و کشور را از مخمصه و هیولای مذاکرات هسته ای نجات دهد راه برای پیشرفت های دیگر نیز باز می شود اما اگر آقای روحانی از مذاکرات سربلند بیرون آید، آن موقع است که می توان گفت در هیچ زمینه دیگری به نظر من موفقیت و پیشرفت به دست نخواهد آمد.

صادق زیبا کلام در گفتگو با خبرنگار «فردا» با بیان اینکه تحرکات دولت یازدهم با موانعی در مجلس شورای اسلامی روبرو است، اظهار داشت: بنده از آقایان لاریجانی، توکلی و سایر عقلا و معمرین مجلس انتقاد دارم که چرا جلوی تفکرات افراطی و تندروی داخل مجلس نمی ایستند. فراموش نکرده ایم در مجلس پنجم آقای ناطق نوری با توجه به اینکه در برابر رقیب انتخاباتی خود شکست خورده بود چگونه جلوی کارهای برخی نمایندگان افراطی آن زمان ایستاد. به نظر من معمرین مجلس نباید در برابر این اتفاقات روی خود را برگردانند و نسبت به مسائل بی توجه باشند.

این تئوریسین اصلاح طلب در ادامه به شدت از عملکرد برخی نمایندگان مجلس انتقاد کرد و افزود: به نظر من هسته اصلی مخالف ها با دولت آقای روحانی در مجلس برخی از طرفداران آقای احمدی نژاد هستند و همه هدف آنها نیز این است که با غوغا سالاری و جوی که در مجلس به وجود می آورند، وزرای دولت یازدهم را به مجلس کشانده و با کارت زرد نشان دادن به آنها در حقیقت وضعیت مملکت داری اصولگرایان در 8 سال گذشته را تحت الشعاع قرار دهند. آنها نمی خواهند سیاست های آقای احمدی نژاد و سایر اصولگرایان در دو دولت گذشته و آنچه بر سر اقتصاد و سیاست و سایر امور مملکت آوردند محرز باقی بماند.

وی همچنین خاطر نشان ساخت: به نظر من همه تلاش این گروه این است که با جو سازی هایی که ایجاد می کنند مسئله اصلی و حقیقت آنچه بر سر کشور در 8 سال گذشته آمد را بپوشانند و نگذارند مشخص شود که چه بر سر این کشور آمد. آنها نمی خواهند مشخص شود جلوی تحصیل چند هزار دانشجو گرفته شد و چه دلایل سیاسی باعث شد که جلوی تحصیل و ثبت آنها در دانشگاه ها گرفته شود. یا نمی خواهند معلوم شود چه کسانی بدون داشتن کوچکترین دانش علمی وارد دانشگاه ها شدند و به صورت غیر قانونی عده ای را بورسیه داخلی کردند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران به دشواری های فعالیت حسن روحانی در جایگاه ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: تحرکات این افراد برای این است که نمی خواهند مردم بفهمند آقای روحانی چه دولتی را تحویل گرفته و این گونه وارونه نشان دهند که روحانی و تیمش نمی توانند کار کنند. حتی این افراد پایگاه مردمی هم ندارند و این در میزان رای آنها برای ورود به مجلس کاملا مشخص است.

زیبا کلام در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: برخی از این آقایان چیزی حدود 10 درصد رای مردمی را برای ورود به مجلس کسب کردند و برخی نیز حتی کمتر از این رقم و حدود 5 درصد از رای واجدین شرایط را کسب کردند. این در حالی است که آقای روحانی می تواند ادعا کند که 50 درصد رای مردم کشور را در انتخابات ریاست جمهوری همراه داشته است. حتی نماینده این جریان نیز در انتخابات ریاست جمهوری کمتر از یک سوم آقای روحانی رای آورد. بنابراین این انتظار از معمرین مجلس می رود که جلوی این رفتارهای افراطی ایستادگی کنند.

---

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید