» واکنش تند يک مقام دولتي به سخنان آيت الله مصباح يزدي

مهرگان
 
 
 

واکنش تند يک مقام دولتي به سخنان آيت الله مصباح يزدي

19 بهمن 1392

خبرگزاري آريا- يک مقام دولتي به سخنان اخير آيت الله مصباح يزدي واکنش نشان داد و گفت :انتظار نمي رود کساني که خود را معلم اخلاق مي دانند و مردم را موعظه مي کنند رفتار غيراخلاقي داشته باشند .
محمدرضا خباز ،معاون امور تقنيني معاونت پارلماني رئيس جمهوردر گفتگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري آريا تاکيد کرد:هنوز حال و هواي انتخابات 24خرداد عده اي را به شرايط عادي نرسانده است.
وي افزود:شکست خوردگان انتخابات به دليل اشتباهاتي که در گذشته داشته اند همچنان به کينه خود عليه دولت آقاي روحاني ادامه مي دهند حمايت هاي بي دريغ اينها از دولت دهم و يازدهم ازجمله اين اشتباهات بود هرچند با وجود اين حمايت ديديم خود آقاي مصباح يزدي اعلام کردند انحرافي که در دولت احمدي نژاد به وجود آمد ضررش از بابيت و بهائيت براي کشور بيشتر بود که البته اينها هيچگاه حاضر نشدند به مردم بگويند ما اشتباه کرديم يا در پيشگاه خداوند به اشتباه خودشان اقرار کنند.

اين نماينده مجلس هشتم تاکيد کرد:در انتخابات رياست جمهوري يازدهم نيز همين طيف از کسي حمايت کردند که حداکثر راي آن 4ميليون بود .اينها بجاي آنکه نسبت به حرفهاي گذشته خود از مردم عذرخواهي کنند متاسفانه همچنان بر طبل انتخابات 24 خرداد مي کوبند .اين نشان مي دهد اين شکست هنوز آنها را به حالت عادي برنگرانده است که چنين سخناني مطرح مي کنند.
وي ادامه داد:متهم کردن رييس جمهور به کلماتي که آقايان گفته اند در اصل اهانت به همه ملت است ضمن اينکه جزو گناهان کبيره است و آقايان خودشان هم بخوبي مي دانند کسي که گناه کبيره انجام دهد از جرگه عدالت خارج مي شود .
خباز افزود:متهم کردن رييس جمهور که دومين شخصيت نظام است به دروغگويي فرد را ازجايگاه عدالت معزول مي کند و ديگر نمي توان به اين فرد اقتدا کرد و نماز خواند.
وي گفت: آقاي رييس جمهور در جمع روساي دانشگاهها اينگونه بيان کردند درشرايطي که همه افراد به خودشان اجازه مي دهند به انرژي هسته اي که کار کاملا تخصصي و امر کاملا پيچيده ديپلماسي است وارد شوند ، درحالي که اطلاعاتي از اين موضوع و مسائل پيچيده پشت صحنه ندارند اظهار نظر مي کنند و چنين سخناني مي گويند پس بهتر است دانشمندان و نخبگان کشور مهر سکوت را بشکنند تا در اين تضارب افکار مردم بهره کافي را ببرند.درواقع منظور آقاي روحاني اهانت به منتقدين نبود بلکه هدف شکستن سکوت دانشمندان و افراد باتجربه در زمينه مساله هسته اي بود. هدف شکستن مهر سکوت نخبگان در برابر کساني است که توان تحليل ديپلماسي هسته اي را ندارند و آگاهانه يا ناآگاهانه ، از روي دلسوزي يا غرض ورزي پيرامون مساله هسته اي اظهار نظر مي کنند و اين دستاورد مهم را مخدوش مي کنند .
معاون امور تقنيني معاونت پارلماني رئيس جمهورتاکيد کرد:رييس جمهور خواهان بيان واقعيت ها براي مردم از سوي نخبگان و دانشمندان است . متاسفانه هنوز هم عده اي به دنبال گذاشتن چوب لاي چرخ دولت هستند زيرا تدبير و فکر آنها در کشور به جايي رسيده بود که ما با چهار قطعنامه در شوراي امنيت روبرو شده ايم لذا حالا که مي بينند رييس جمهور توانسته در يک جلسه اين همه موفقيت به دست آورد به جاي خوشحال شدن ناراحت مي شوند که اين صفت مذموم حسادت مانند آتشي است که اعمال خوب انسان را مي خورد و موجب بروز چنين رفتارهايي مي شود که شايسته افراد عادي نيست.
وي گفت:انتظار نمي رود کساني که خود را معلم اخلاق مي دانند و مردم را موعظه مي کنند رفتار غيراخلاقي داشته باشند .سوال اينجاست چرا امروز شخصي که سکاندار اجراست و تلاش مي کند همه خراب کاري هاي شما را يکي پس از ديگري سامان مي دهد متهم به دروغگويي مي کنيد؟درحالي که اين روش اخلاقي،منطقي و علمي نيست و بروز اين رفتارها حتي از مردم عادي هم انتظاري نمي رود چه رسد به افراد مدعي .
اين نماينده سابق مجلس گفت:جا داشت آقايان نسبت به تصميمات گذشته ، رفتار ناپسنديده خود و حمايتهاي بي دريغي که از دولت دهم و يازدهم داشتند و آن دولت در اثر همين حمايت هاي آنها کشور را به اينجا کشانده اند حداقل يک بار از مردم عذرخواهي مي کردند .
وي تصريح کرد:نکند آقايان تصور مي کنند معصوم هستند. اينها بايد بدانند ما به چهارده معصوم بيشتر اعتقاد نداريم .اين آقايان که در سالهاي گذشته با حرفهايشان راي و اعتماد مردم را بسوي عده اي خاص بردند و با آن رفتار و حمايت هايشان اين همه گرفتاري براي کشور به وجود آوردند بهتر است چند ماهي نسبت به گذشته خود تجديد نظر کنند و اينقدر در اظهار نظرهايشان عجله نکنند چراکه اين تعجيل در اظهارنظر مثل گذشته برايشان پشيماني به دنبال دارد و در تاريخ نام نيکي از آنها بر جاي نمي ماند.
گفتني است؛ آيت الله محمدتقي مصباح يزدي رييس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) چهارشنبه شب در حسينيه امام خميني(ره) قم، در واکنش به سخنان اخير رييس جمهور که منتقدان توافقنامه ژنو را افراد بي سوادي خوانده بود به آيه «نَصَحْتُ لَکُمْ وَلَکِن لاَّ تُحِبُّونَ النَّاصِحِينَ» اشاره کرده و اظهار داشته است: اينها مي گويند انتقاد را دوست داريم اما دروغ مي گويند، طاقت يک جمله را ندارند.
وي افزوده است:علما و بزرگان که وارث انبياء هستند، خانواده‌هاي شهدا شما را نصيحت مي کنند که فريب آمريکا را نخوريد، دنبال راحتي خيالي نرويد؛ اين رفاهي که به شما وعده مي دهند دروغ است و به آن نخواهيد رسيد؛ اگر هم برسيد به چه قيمتي؟ عزت مردم را مي فروشيد، خون‌هاي هزاران شهيد را که در طول اين سه دهه ريخته شده به باد مي دهيد تا اين که چند روزي چند دلاري که از پول‌هاي خودتان است را به شما بازگردانند؛ زهي خيال باطل!

---

<
20 بهمن 1392 23:53

من

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
خدا به این ملت صبر بده
این جناح حاکم میشه خودشو خوب میدونه وبه دشمنانش میتوپه
اون جناح هم که حاکم میشه همون کارو میکنه
حالا خدتون بگید کدوم راست میگه؟
ملت کجای این دعواهای سیاسی جا داره؟
پیدا کنید پرتقال فروش را...!!!

<
9 اسفند 1392 14:40

مواظب باش

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 


amu movazeb bash chi chi balghor mikoni !! ha
-kheil harfe moft tu site et mizani !! in mamlekat sab nadare amsale u ro az site ha filter kone
bare akharet bashe be agha mesbah mipari vaella par paret mikonam ! bara man yhoo messenger baz zadane ip to gir ovordane shomare tellet messe abe khordane! jatam gir biaram riz rizet mikonam ;) amsale shoma tu kon kur soal midid ke kia ahmadi nejato ovordan ru kar az ghaza j soalam jebheye paidarie bude akhe jujeha sale 84 jebheye paidari bude !!! enghade ghod ghod nakonin ! kari nakon site eto gel begiram



<
28 خرداد 1394 00:39

ثقلین

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام علیکم
دوستان من با آقایانی همچون موافق حقوقدان ها و مخالف دولت پیشین و یا بالعکس کار ندارم حرف سر این است که مفهوم جمله ی آقای خباز«اينها بايد بدانند ما به چهارده معصوم بيشتر اعتقاد نداريم » بزای بنده مشخص نشد که آیا آقای خباز و امثال ایشان؛ به چهارده معصوم ،چندان اعتقاد ندارند یا مفهوم دیگری دارد که بنده متوجه نمی شوم؟؟!!
موضوع بعد این که آیا جناب «کدخدا» چه رفتاری که با گروه مذاکره کننده ی ما نکرد؟؟ مگر قرآن نمی فرماید اینها هرگز از شما راضی نخواهند شد مگر این که از آیین آنها تبعیت کنید؟؟ آیا عملا نمی بینیم یا به قول قرآن کریم و نذیر « سوف تعلمون» بعد از این که دلسوزان نظام انذار می نمایند ما می گوییم «إنما نحن مصلحون» عزیز من! چرا برخی از مسئولین (متولیان امر و تابعین آنها)بیدار نمی شوند؟ آمریکا و همقطارانش با اصل نظام جمهموری اسلامی ایران که عبارت است از « اسلام سیاسی »یعنی حاکمیت تمامی احکام الهی در همه شؤونات زندگی که از جمله ی آنها «لن ترضی عنک الیهود والنصاری حتی تتبع ملتهم» یا «وأعدوا لهم مااستطعتم من قوّة ... ترهبون به عدوالله و عدوکم» در برابر «اسلام سکولار» که نتیجه آن اباحی گری و لیبرالیسم و ... می باشد به عبارت دیگر «هدف وسیله را توجیه می کند» بنابر این لازم است در آن واحد ما سیاست «یک بام و دوهوا» را داشته باشند از حقوق بشر دم زنند و خود را حامی آن بدانند ولی به وسیله شعار «حقوق بشر» بشری که می گوید :من می فهمم ،من می خواهم روی پای خودبایستم ، من خواهان حق حیات انسانی هستم نه صرف حیات «حیوانی» ؛ شروع می کنند به انگ «تروریست زدن» ؛ بزرگواران در روایات ما آمده که «زلة العالم جنایة» لغزش اهل فن و متخصص جنایت است یا این که در روایتی دیگر آمده است «آفة العامّة العالم الفاسد» غیر متخصص ها از جانب فساد متخصص ها آسیب می بینند؛ بنابر این زیاد به دشمن خوشبین نباشیم و کدخدایش نکنیم و مؤدب ندانیم اگر مؤدب بود دنبال ظلم و جنیت نمی رفت علی ای حال اگر اندک فضایی به دشمن داده شود بدانیم که آسیب خواهیم دید
یعنی آب به آسیاب دشمن ریخته ایم بیاییم بخاطر خدا از انصاف دور نشویم ان شاءالله تعالی اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید