» ادعای مشاور احمدی‌نژاد: چیزی از استقلال ایران باقی نمی‌ماند

مهرگان
 
 
 

ادعای مشاور احمدی‌نژاد: چیزی از استقلال ایران باقی نمی‌ماند

7 اسفند 1392

سید مجتبی ثمره‌هاشمی مشاور دولت دهم، در گفت‌وگو با فارس، توافق‌نامه هسته‌ای ژنو را با پیمان۱۹۱۹ ایران و انگلیس مقایسه می‌کند و معتقد است که این توافق در نگاه اول به نفع مردم ایران است اما استقلال کشور را زیر سوال می‌برد.
ادعای مشاور احمدی‌نژاد: چیزی از استقلال ایران باقی نمی‌ماند

وی سپس در توجیه مدعای خود، با تاکید بر این‌که حق هسته‌ای ایران در توافق‌نامه ژنو درنظر گرفته نشده، ادامه می دهد: «در مقدمه توافق‌نامه ژنو آمده است که این راه حل جامع ایران را قادر می‌سازد تا به طور کامل از حق خود از انرژی هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز بر اساس مواد مرتبط در معاهده NPT و در تطابق با تعهدات خود در این معاهده از آن بهره‌مند شود. هیچ نکته‌ای در این پیمان نباید به گونه‌ای تفسیر شود که حق مسلم هم‌پیمانان را در انجام تحقیقات، تولید و استفاده از انرژی هسته‌ای برای مقاصد صلح‌آمیز تحت تأثیر قرار دهد.»

وی در این‌باره می‌افزاید: «خوب تا این‌جا مثبت به نظر می‌رسد اما می‌بینیم که در ادامه توافق‌نامه ژنو آمده است که این راه‌حل جامع در برگیرنده یک برنامه غنی‌سازی است که توسط طرفین تعریف شده و با محدودیت‌های عملی و اقدامات شفاف‌ساز برای کسب اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز این برنامه است؛ یعنی در همین‌جا بند فوق الاشاره نقض شده و حقوق هسته‌ای محدود شده است زیرا که گفته شده باید توسط طرفین تعریف شود. خوب، غربی‌ها برنامه هسته‌ای ایران را چگونه می‌خواهند تعریف کنند و به چه تعریفی قانع هستند؟»

ثمره هاشمی با دفاع از عمل‌کرد دولت احمدی‌نژاد در بحث هسته‌ای می‌گوید: «در گذشته هر تحریمی که آمریکایی‌ها انجام می‌دادند ایران در مقابل آن یک اقدام عملیاتی در پیشرفت هسته‌ای ‌داشت و این‌ها کم کم انباشته شده بود تا آن‌جا که به تولید غنی‌سازی ۲۰ درصد و تولید صفحه سوخت رسید. حتی ایران سانتریفیوژهای نسل جدید را تولید ‌کرد اما امروز نمی‌شود طبق توافق‌نامه پیشرفت‌های هسته‌ای‌ را توسعه داد در حالی که تحریم‌های جاری غربی‌ها هم‌چنان ادامه دارد و تحریم‌های جدیدی را هم بعد از توافق‌نامه به اجرا گذاشتند.»

---

<
9 اسفند 1392 14:41

مواظب باش

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
amu movazeb bash chi chi balghor mikoni !! ha
-kheil harfe moft tu site et mizani !! in mamlekat sab nadare amsale u ro az site ha filter kone
bare akharet bashe be agha mesbah mipari vaella par paret mikonam ! bara man yhoo messenger baz zadane ip to gir ovordane shomare tellet messe abe khordane! jatam gir biaram riz rizet mikonam ;) amsale shoma tu kon kur soal midid ke kia ahmadi nejato ovordan ru kar az ghaza j soalam jebheye paidarie bude akhe jujeha sale 84 jebheye paidari bude !!! enghade ghod ghod nakonin ! kari nakon site eto gel begiram

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید