» باید ایستادگی و مقابله کرد و بت آزادی را شکست !!!!!؟؟؟

مهرگان
 
 
 

باید ایستادگی و مقابله کرد و بت آزادی را شکست !!!!!؟؟؟

21 اردیبهشت 1393

باید ایستادگی و مقابله کرد و بت آزادی را شکست !!!!!؟؟؟

مصباح یزدی:
آمریکا از آزادی، بتی برای ملت‌ها ساخته است
خبرگزاری تسنیم: مصباح یزدی گفت: این یک اصل طبیعی است که آدم‌ها به آزادی علاقه‌مند هستند و فرهنگ جهانی نیز به آزادی تاکید دارد البته پرچمدار این حرکت آمریکا است که بتی از آزادی ساخته تا همه آن را پرستش کنن
ه گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، علامه محمدتقی مصباح یزدی در همایش راهکارهای اجرای اصل هشتم قنون اساسی (امر به معروف و نهی از منکر) که در موسسه امام خمینی برگزار شد، با اشاره به هدف از قیام امام حسین (ع)، اظهار کرد: اگر امام حسین (ع) در مقابل منکر قیام نمی‌کرد اکنون چیزی به اسم انقلاب اسلامی وجود نداشت که جامعه ما نیز از وجود آن ایمن باشد.

وی با اشاره به وظیفه امر به معروف، افزود: این وظیفه همگانی دارای سه رکن امر به معروف مردم به مردم، مردم به دولت و دولت به مردم است که هر کدام از آن ویژگی‌های زیادی است.

علامه مصباح یزدی با اشاره به سال‌های پس از انقلاب، تصریح کرد: در این 36 سال نیز حرکت چشمگیری در تحقق امر به معروف شکل نگرفته است، البته شاید کارهای خود جوشی انجام شده است اما هیچ کدام از آن‌ها به شکلی نبوده است که قابل پیگیری باشد.

استاد اخلاق با اشاره به بی‌مهری‌های انجام شده درباره فعالیت‌های شورای انقلاب فرهنگی، عنوان کرد: اگرچه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی امام راحل و رهبر معظم انقلاب تایید شده است اما هنوز هم مورد بی‌مهری قرار گرفته است و به فعالیت‌های آن توجهی نمی‌شود.

علامه مصباح یزدی با اشاره به مخاطب بودن هر قشر در برابر قانون، گفت: قوه مقننه و قوانینش مخاطبان خاصی دارد‌‌ همان گونه که مخاطبان قوانین قوه قضاییه خاص هستند، بنابراین باید شرایطی را ایجاد کرد تا یک قانون برای همه به وجود بیاید.

استاد اخلاق با اشاره به گرایش مردم به آزادی، تاکید کرد: این یک اصل طبیعی است که آدم‌ها به آزادی علاقه‌مند هستند و فرهنگ جهانی نیز به آزادی تاکید دارد که این فرهنگ جهانی دولت‌های زیادی را تحت تاثیر قرار داده است به ویژه ایران نیز تحت تاثیر همین آزادی قرار گرفته است، البته پرچمدار این حرکت آمریکا است که بتی از آزادی ساخته تا همه آن را پرستش کنند.

وی با اشاره به خضوع روشنفکران در برابر اندیشه‌های و آزادی‌ها، بیان کرد: در ایران روشنفکران ما نیز تحت تاثیر این فرهنگ غرب است، تا جایی که در دولت قبل از وزیر فرهنگ و ارشاد می‌پرسند که شما برای فرهنگ چه کاری انجام داده‌اید، جواب داد آزادی را برای مردم به ارمغان آورده‌ایم.

علامه مصباح یزدی با بیان توهین به دغدغه مندان فرهنگی، اظهار کرد: در حال حاضر اگر کسی که دغدغه فرهنگ را دارد در مسائل اظهار نظر کند او را به فضولی متهم می‌کنند.

استاد اخلاق با اشاره به متفاوت بودن نگاه برخی از افراد در زمینه مسائل فرهنگی، افزود: برخی ازر افراد اهل نماز، روزه، خمس و زکات هستند اما در برابر مسائل فرهنگی ساکت و بی‌تفاوت هستند و فکر می‌کنند که ما از اسلام 1400 سال پیش فاصله گرفته‌ایم و باید به مسائل روز توجه داشته باشیم.

وی با اشاره به اختلاف‌های سیاسی موجود در جامعه، تصریح کرد: اختلافات حزبی و سیاسی سبب شده است که برای به دست آوردن قدرت نیازمند اقلیت‌ها باشیم و برای این مسئله نیز نسبت به برخی از مسائل فرهنگی بی‌تفاوت هستیم.

علامه مصباح یزدی با اشاره به لابی‌های سیاسی برای رسیدن به قدرت، عنوان کرد: وقتی که برای کسب قدرت با یهودی‌ها در این نظام لابی می‌کنند نمی‌توان انتظار داشت که دغدغه فرهنگ را داشته باشند و برای رفع آن تلاش کنند.

استاد اخلاق با اشاره به وظیفه عالمان در برابر مسائل فرهنگی، بیان کرد: بیش از 30 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد اما، ما علما چقدر برای تبیین مسائل فقهی و امر به معروف تلاش کرده‌ایم، در رساله‌های عملیه درباره امربه معروف نوشته شده که این عمل انجام شود اما ضرر و خطری آمر را تهدید نکند، ولی میزان فقهی ضرر و شرایط جامعه را تبیین نکرده‌ایم.

وی با اشاره به رعایت نکردن حجاب در ادارات، تاکید کرد: اگر کارمندی که شاهد مسائل ضد فرهنگی در اداره است امر به معروف کند که‌‌ همان روز از اداره خارج می‌شود.
علامه مصباح یزدی با اشاره به شکل گیری نهضت و انقلاب اسلامی، گفت: امام خمینی (ره) در زمان انقلاب و شکل گیری نهضت انقلاب اسلامی که سئوال شد طلاب را شکنجه می‌دهند آیا بازهم نیاز به جهاد و مبارزه است، تاکید کردند که تقیه امروز حرام است و برای حفظ اسلام تا پای جان باید ایستادگی کرد.

استاد اخلاق با اشاره به راه پیش روی بشر، اظهار کرد: در شرایط کنونی باید ایستادگی و مقابله کرد و بت آزادی را شکست و قدم در راه صحیح گذاشت یا اینکه می‌توان پای در راه شیطان و هوای نفس و آزادی گذاشت.

وی با اشاره به برخی از افراد به کلام امام خمینی (ره) برای توجیه افکار خودشان، افزود: برخی ادعا می‌کنند که امام راحل (ره) به میزان بودن رای مردم تکیه داشته‌اند، خب شاید روزی مردم رای دهند که امام عصر (عج) ظهور نکند، شاید مردم بر خلاف احکام الهی رای دادند آیا به این رای باید توجه داشت.

علامه مصباح با اشاره به رسالت طلاب در جامعه، تصریح کرد: ما که در اینجامعه مسئولیت هدایت مردم را عهده دار هستیم باید توجه داشته باشیم که به پیامبران ما ساحر و مجنون می‌گفتند تا آن‌ها را از قدم گذاشتن در مسیر خدا و اهدافشان باز دارند و به آن‌ها توهین می‌کردند، بنابراین ما هم باید به شرایط اشراف داشته باشیم و از توهین و تحقیر هراس نداشته باشیم.

استاد اخلاق با به تلاش برای تحقق فرهنگ در جامعه، عنوان کرد: باید از طریق رسانه، مقالات و گفتمان‌ها فرهنگ را در جامعه محقق کنیم، نه اینکه به بهانه حقوق شهروندی در برابر حق ساکت شویم، جنجال به پا نکنیم اما از حق دفاع کنیم.

وی با اشاره به تلاش برای رفع اشکالات در خودمان، خاطرنشان کرد: باید اشکالات در وجود خودمان را رفع کنیم در خانواده، جامعه و در جمع شاگردانمان تلاش کنیم تا دغدغه‌های فرهنگی را بیان کنیم و مشکلات را از بین ببریم.

انتهای پیام/
ا

---

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید