» دلواپسان زمینه‌ساز فتنه‌ای دیگر در کشور خواهند شد

مهرگان
 
 
 

دلواپسان زمینه‌ساز فتنه‌ای دیگر در کشور خواهند شد

28 تیر 1393

غرویان: چرا مذاکرات هسته‌ای را با مذاکره حضرت عباس با شمر در شب عاشورا مقایسه نمی‌کنند و حرف از صلح امام حسن می‌زنند؟/دلواپسان زمینه‌ساز فتنه‌ای دیگر در کشور خواهند شد
یک استاد حوزه علمیه قم اعتقاد دارد که دلواپسان با رفتار خود زمینه ساز بروز فتنه دیگری در کشور خواهند شد.

حجت الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز با اشاره به برگزاری همایش « خط قرمز دلواپسان» توسط مخالفان دولت، گفت: بنده را نیز به این همایش دعوت کرده بودند که نرفتم. حرکت‌هایی که این آقایان انجام می‌دهند برخلاف منویات رهبری است. معنا ندارد که مکررا رهبری از دولت حمایت می‌کنند و مسیر دولت در مذاکرات را هسته‌ای را تایید می‌کنند، بعد عده‌‎ای در داخل به اسم ولایت مداری با این حمایت‌ها مخالفت آشکارا می‌کنند.

وی با بیان اینکه اگر مسیر دولت و سیاست‌های آن غلط بود، رهبری از رفتار دولت حمایت نمی‌کردند، خاطرنشان کرد: این دلواپسان با دلواپسی‌های خود مخالفت صریح با رهبری می‌کنند، دلواپسان با این رفتار خود زمینه ساز بروز فتنه دیگری در کشور خواهند شد.

وی افزود: امور کشور در اختیار و اراده مقام معظم رهبری است و ایشان بهتر از هرکسی دیگری به شرایط کشور آشنا هستند و ایران را به بهترین وجه ممکن هدایت می‌کنند.

شاگرد سابق آیت‌الله مصباح یزدی با طرح این سوال که آیا این دلواپسان از مقام رهبری دلواپس تر هستند؟ خاطر نشان کرد: سیاست ما در تمام زمینه‌ها قدم به قدم توسط رهبری کنترل می‌شود. و دلواپسان و برخی از نمایندگان مجلس توجه داشته باشند که جلوتر از رهبری حرکت نکنند وگرنه عدم ولایت پذیری آنان برهمگان اثبات خواهد شد.

وی با اشاره به کنایه ها و برخی تشبیهان از سوی منتقدان دولت مبنی بر اینکه توافقنامه ژنو مشابه صلح امام حسن است یا مذاکره کنندگان به مثابه ابوموسی اشعری هستند، گفت: : این گروه دست و پا می‌زند تا از حوادث تاریخی به ویژه در صدراسلام، شخصیت‌هایی را پیدا کنند و به تشبیه کردن افرادی از دولت به آنان، به اهداف خود برسند و ذهن مردم را مغشوش کنند.

استاد حوزه علمیه قم در واکنش به سخنان یکی از دلواپسان که شرایط موجود را با زمان صلح امام حسن مقایسه می‌کرد، تصریح کرد: این آقایان چرا مذاکرات هسته‌ای ایران را به مذاکرات حضرت عباس، به دستور امام حسین در شب عاشورا مقایسه نمی‌کنند؟ مگر آن مذاکره نبود؟ خود امام حسین در آن شرایط بحرانی، حضرت عباس را عازم مذاکره با شمر و عمر سعد کرد. مذاکره یک فرصت است که باید از آن استفاده کرد.

غرویان با اشاره به اینکه بیایید تصور کنیم 5+1 هم شمر و یزید هستند، خاطر نشان کرد: تا جایی که می‌توانیم با توجه به مشکلات و فشارهای اقتصادی که به مردم وارد می‌شود، از عقلانیت و گفت‌وگو در مقابل دشمنان خود استفاده کنیم. بازهم تاکید می‌کنم من مذاکرات ایران و 1+5 را به مذاکرات حضرت عباس با لشگر عمر سعد تشبیه می‌کنم.

---

<
1 مرداد 1393 13:19

منصف

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
با سلام و احترام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات.
جناب آقای غرویان !
من هم با تشبیه به صلح حسنی مخالفم چرا که صلح حسنی بر مبنای مصلحت اسلام بود نه سلیقه درونی شخصی. و همچنین تشبیه شما در خصوص مذاکرات 5+1 با مذاکرات حضرت ابوالفضل العباس سلام الله علیه هم کاملا درسته و تو این موضوع اصلا شکی نیست.اما باید به چند نکته اساسی هم توجه کنید؛
1- اینکه نتیجه مذاکرات حضرت عباس سلام الله با شمر و عمر سعد ملعون چی بوده ؟ و اینکه حضرت ابوالفضل علاوه بر شان و مقام حقیقی خودشون ، یک شخصیت حقوقی اسلام و شیعه بودند و این شخیتشون رو کوچک و تحقیر نکردند و اسلام و ولایتشون رو به خاطر دو روز زندگی بیشتر دو دستی تقدیم شمر و عمر سعد ملعون نکردند.
2- باید توجه داشته باشید که تو واقعه عاشورا و اون اوضاع و شرایط بحرانی که حتی ذره ای برای ما قابل تصور و درک نیست، یک روز فرصتی که از یزیدیان ملعون خواسته شد برای عبادت و راز و نیاز با خدا (و به نظرشخصی من دعا برای هدایت کوفیان جاهل )بود نه برای اینکه یک روز بیشتر در این دنیا بمانند و زندگی کنند.
3- مذاکره با دشمنان ظالم اهل بیت برای اتمام حجت با شمر و عمر سعد ملعون و تفهیم ابهت گناه و عواقب دنیوی واخروی واقعه به افراد جاهلی که دور یزید جمع شده بودند و نمیدونستند با چه شخصیتی وارد جنگ میشوند بود و این مذاکره بجز انجام رسالتشون نبود.
4- به قول حضرت عالی مذاکره حضرت عباس به دستور امام حسین علیه السلام که امام وولایت فقیهشون بود انجام شد.مگه شما سخنرانی مقام معظم رهبری رو روز اول فروردین سال 92 تو حرم مطهرامام رضا علیه السلام داشتند رو گوش نکردین که تعبیری به چدنی بودن دست آمریکا با روکش مخملی داشتند و فرمودند: " آمریکا مهمترین دشمن ایران است" و آمریکا در اظهارات خود صادق نیست..." و به صورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام کردند که از مذاکرات با آنها راضی نیستند. پس چرا این آقایون تو این مورد از ولایت فقیه و رهنمودهای مدبرانشون پیشی گرفتند و پافشاری به مذاکره کردند؟
5- مذاکراتی که تا کنون صورت گرفته چه امتیازات مثبتی در پی داشته که هر روز وهر روز گزارشات موهوم مثبت بودن مذاکرات رو میدند و صد البته فقط به همین جمله ی " پیشرفتی داشته است " بسنده میکنند.
6- اگه مقام معظم رهبری الان از مذاکرات حمایت میکنند به خاطر اینه که امتیازات داده شده در اوایل مذاکرات برگردونده بشه و روال به گذشته برگرده ، نیروگاههای هسته ای که بسته و پلمپ شده دوباره فعال بشن و دوباره سانتری فیوژا بچرخند و... نه اینکه کارا که خراب شد نصف کاره و بدون هیچ امتیازی به ایران رها بشه.
7- و مورد آخر اینکه جناب آقای غروی عزیز ! شما که به تاریخ اسلام اهمیت میدین و مقایسه میکنین بهتره یه نیم نگاهی هم به تحریمهای سیاسی و اقتصادی شعب ابی طالب و تحریمهای جنگ حسینیان و یزیدیان بکنید و ببینید که نه پیامبر صلوات الله برای شکستن تحریم و محاصره سر تسلیم فرود آوردند و نه امام حسین علیه السلام دست از مقاومت و حقانیتشون برداشتند ...
پس باید به موضوع مقاومت در برابر چالشهای سیاسی واقتصادی که همیشه پیش روی ماست توجه کرد و خود را نباخت و به وعده های سرخرمن و دروغی دشمنان ایران اسلامی اعتمادی نکرد.
آزاد کردن و برگردوندن چند درصد از پولای بلوکه و دزدی شده خودمون و پلمپ و تعطیل کردن نیروگاههای هسته ایمون مثال دزدایی میمونه که یه آبنمات یا آدامس به بچه میدن و عوضش گردنبند والنگو و وگوشوارشون رو بجاش میگیرن.و این بچه از همه جا بی خبر هم کلی ذوق میکنه که یه آدم خیر و مهربون بهش آدامس و آبنبات داده.بعدشم بهش میگه عمو جون.

<
18 مرداد 1393 14:59

مصطفی

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
آقایان...
وضعیت فعلی غزه نتیجه شصت سال مذاکره است.... خوش باشید

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید