» سه ماه پیش عمل شقاق به روش rfانجام داده ام

مهرگان
 
 
 

سه ماه پیش عمل شقاق به روش rfانجام داده ام

30 آبان 1393

پرسش
با سلامحضور محترم خانم دکتر علیزاده،وقت شما بخیربنده دقیقا سه ماه پیش عمل شقاق به روش rfانجام داده ام که بسیار برایم سخت بود با خوردن انجیر خیس داده شده،آلو برقان و گلابی و سالاد کاهو و روغن زیتون با هزار گرفتاری موفق شدم تا خوب شوم ولی با اینکه یک قسمت برآمدگی عمل شده یک قسمت دیگر مانده که هر از گاهی با اینکه یبوست ندارم و گاها مدفوعم کمی سفت میشود اذیتم میکند حدود سه روز میشود که با شروع مدفوعم خون رقیق روشن بدون درد از مقعدم خارج میشود که با دردهایی که قبلاکشیدم مرا بسیار نگران کرده لطفا مرا راهنمایی کنید. با تشکر فراوان
پاسخ
سلام علیکم
به هیچ وجه نباید یبوست داشته باشید تا مجبور به زور زدن شوید. توصیه به اصلاح رژیم غذایی می شود. مصرف مایعات فراوان و فیبر و سبزیجات کمک کننده است. مصرف ملین ها مانند آلو در غذا بسیار مفید است. شبها ماست با شکر مصرف شود. موز مصرف نشود. صبح یک لیوان انجیر خیسانده و یا یک لیوان خاکشیر در آب جوش استفاده شود. برای ایجاد مدفوع نرم بسیار مفید خواهد بود. از داروخانه می توانید شربت انجیر را نیز تهیه کنید.
می توانید در صورت عدم رفع یبوست از قرص سیلاکس استفاده کنید. از محصولات سنا یا فرآورده های آن به مدت طولانی و بیش از 2 هفته استفاده نکنید. خطرناک است. می توانید از پماد آنتی هموروئید استفاده کنید. و در لگن آب گرم بنشینید. اگر خونریزی قطع نشد و ادامه داشت به پزشک معالجتان مراجعه کنید.

---

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید