» » درمان حالت تهوع و استرس صبحگاهی

مهرگان
 
 
 

درمان حالت تهوع و استرس صبحگاهی

19 مرداد 1392

سلام من 20 ساله هستم ومدتیه كه وقتی صبح ها از خواب بلند میشم دجار یه جور حالت تهوع میشم كه با یه جور دل شوره و استرس شروع میشه به دكتر متخصص داخلی و كوارش هم مراجعه كردم یه سری قرص دادن بهم كه مصرف كردم ولی تاثیری نداشت كفتن كه ورزش هم بكنم تا استرسم از بین بره - همین حالت كه ایجاد میشه باعث میشه نتونم صبحانمو هم بخورم خودمم فكر میكنم از استرس باشه جون وقتی هم كه سر جلسه كنكور میرفتم هم اینتظوری شدم از شما میخاستم دارویی رو معرفی كنین كه ضد اظظراب باشه یا مواد غزایی كه باعث كاهش استرس بشه جیه؟ یا داروهای ضد تهوع


پاسخ : با سلام
در مورد وجود حالت تهوع باید گفت که تهوع یک علامت است و نه یک بیماری . به همین دلیل باید به دنبال علت ایجاد آن بود . اگر چه مشکلات گوارشی می تواند در بروز حالت تهوع تاثیر داشته باشد ولی علل مختلفی می تواند سبب بروز حالت تهوع شود . برای بررسی در این زمینه لازم است به متخصص داخلی و یا گوارش مراجعه نمایید . رعایت نکات زیر می تواند در کاهش حالت تهوع تاثیر داشته باشد :
غذاهای پروتئینی که چربی آنها کمتر است استفاده کنید. گوشتهایی را که دوست دارید به صورت آب پز یا کباب استفاده نمایید، زیرا غذاهای کم چرب زودتر هضم می شوند و سریع تر از معده عبور می کنند. اگر از غذاهای پروتئینی کم چرب استفاده می نمایید، مطمئن باشید که احتیاجات بدن شما به کالری و پروتئین در حدی که به آنها نیاز دارید تامین می شود. اگر پزشک شما را از مصرف نمک منع نکرده است، ازغذاهای نمکدار استفاده نمایید. پنیر غذای پروتئینی مناسبی است که مقدار قابل توجهی نمک دارد. اگر خوراکی های شیرین در شما حالت تهوع ایجاد می نماید از مصرف آنها پرهیز نمایید. در هنگام صبح از غذاهای خشک( غیر آبکی) مانند نان برشته، نان سوخاری، بیسکویت و یا نان روغنی استفاده نمایید و در نوشیدن چای، شیر و مایعات رعایت اعتدال را بنمایید.
در صورتی که طعم و مزه بعضی از غذاها موجب حالت تهوع در شما می شود، از مصرف این غذاها خودداری نمایید. اگر در ساعت مشخصی در روز حالت تهوع و استفراغ دارید، برنامه غذایی خود را طوری تنظیم نمایید که در حوالی آن ساعت غذایی مصرف ننمایید. از نوشیدن مایعات همراه با غذا خودداری نمایید. سعی کنید مایعات را نیم تا یک ساعت قبل از غذا صرف نمایید آب و نوشیدنی ها را سرد و به کمک نی و به آرامی صرف نمایید. بعد از خوردن غذا بلافاصله دراز نکشید. البته استراحت بعد از غذا مفید است. زیرا فعالیت باعث کند شده هضم غذا و افزایش ناراحتی می شود. اگر احساس کردید بعد از غذا خوردن احتیاج به استراحت دارید، بنشینید و اگر احتیاج به دراز کشیدن دارید، بالشی انتخاب کنید که سر شما به اندازه ده سانتیمتربالاتر از پای شما قرار گیرد.
بعضی اوقات لباس گشاد و هوای تازه در بهبود حال شما موثر است
در مورد کنترل اضطراب و استرس بهتر از از روشهای غیر دارویی برای کنترل آن استفاده نمایید. برای راهنمایی به متخصص اعصاب و روان مراجعه نمایید . نیز با کارشناسان روان شناسی سایت مشاوره نمایید.

ضد تهوع‌های طبیعی را بشناسیم

بیکربنات سدیم یا همان جوش شیرین

این پودر سفید خواص بی‌شماری دارد. جوش شیرین می‌تواند حالت تهوع را از بین ببرد. استفاده از آن بسیار راحت و همچنین کم خرج است.
روش استفاده: یک عدد لیموترش را در یک لیوان آب بچکانید و در لیوان آب دیگر 3.5 گرم جوش شیرین بریزید و هم بزنید تا حل شود. یک جرعه آب جوش شیرین و پشت سر آن یک جرعه آب لیموترش بنوشید. در طول روز تا زمانی که علائم تهوع از بین برود این کار را تکرار کنید.
توجه داشته باشید که همیشه جوش شیرین را در جای خشک و دور از رطوبت نگهداری کنید.

لیموترش همیشه و همه جا

گاهی حالت تهوع بعد از پرخوریِ زیاد، سفر با کشتی (همان دریازدگی) یا هواپیما و غیره پدید می‌آید. هیچ چیز دیگر هم مثل دچار شدن به این حالت سفر را به کام آدم تلخ نمی‌کند. اما همیشه راه حلی وجود دارد: لیموترش قهرمان!
روش استفاده: یک تا دو قاشق چای‌خوری آب لیموترش (و یا حداکثر یک لیموترش کامل) را به نصف لیوان آب (اگر دوست داشتید آب گرم) اضافه کنید. در روز چند بار از محلولی که تهیه کرده‌اید بنوشید. توجه داشته باشید بلافاصله بعد از اینکه آب لیموترش را گرفتید مصرف کنید تا خواص آن از بین نرود.

نعنا فلفلی: زود، تند، سریع

زمانی که دچار حالت‌هایی مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، سوءهاضمه و غیره شدید معطل نکنید و به سراغ نعناع فلفلی بروید. این گیاه معطر ضداسپاسم است، ترشح صفرا را تحریک و با گاز معده مقابله می‌کند.
زمانی که دچار ماشین گرفتگی می‌شوید: یک قطره روغن گیاهی نعناع را روی نصف یک حبه قند بچکانید و در دهانتان بگذارید. اگر نیاز بود دوباره این کار را تکرار کنید.
زمانی که دچار مشکلات گوارشی می‌شوید: به فکر دم کرده‌ی نعنا فلفلی باشید. 150 میلی‌گرم آب جوش را روی 1 تا 2 قاشق غذاخوریِ پُر برگ نعناع بریزید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه دم بکشد. محلول را صاف و روزانه بعد از غذا 3 فنجان میل کنید.
توجه داشته باشید که مصرف روغن این گیاه برای زنان باردار، شیرده و کودکان زیر 6 ماه مورد منع مصرف دارد.

اسطوخودوس: همیشه موثر

اسطوخودوس در بین تمام فوایدی که دارد می‌تواند حالت تهوع را هم برطرف کند. به ویژه زمانی که به دلیل استرس و فشارهای روحی و یا پرخوری دچار این حالت شده باشید اسطوخودوس به دادتان می‌رسد. به خاطر اینکه اسطوخودوس مسکن است و به همین دلیل سیستم عصبی را کنترل می‌کند؛ همچنین ترشح معده و انقباض‌های روده را بیشتر می‌کند و به این ترتیب غذا هضم می‌شود.
روش استفاده: یک قطره از اسانس خوراکی اسطوخودوس را در یک قاشق چای‌خوری عسل بچکانید و بخورید. اگر حالت تهوع شدید بود قطره را مستقیماً زیر زبانتان بچکانید (یک قطره).


کپسول زنجبیل

چه می کنه این زنجبیل!
زنجبیل برای تسکین دل درد هم موثر است و در زمان تهوع یکی از درمان‌های مناسب محسوب می‌شود. بر اساس مطالعاتی که در سال 2006 روی 363 داوطلب انجام شد، زنجبیل احتمال تهوع و استفراغ بعد از عمل جراحی را 35 درصد کاهش می‌دهد. سال 2010 مطالعاتی روی زنان باردار انجام شد و نزدیک به 1077 زن اعلام کردند که مصرف زنجبیل حالت تهوع آن‌ها را کاهش داده است.
روش استفاده: یک فنجان آب را روی یک قاشق چای‌خوری قسمت زیر زمینی (ریزوم) خشک آسیاب شده یا دو قاشق چای‌خوری زنجبیل تازه بریزید. در ظرف را بگذارید؛ اجازه دهید به آرامی جوش بیاید و سپس گاز را خاموش کنید. قبل از صاف کردن بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. روزانه 2 تا 4 فنجان از این دم کرده بنوشید.

زمانی که دچار حالت‌هایی مثل ماشین گرفتگی، دریازدگی، سوءهاضمه و غیره
شدید معطل نکنید و به سراغ نعناع فلفلی بروید. این گیاه معطر ضداسپاسم است، ترشح صفرا را تحریک و با گاز معده مقابله می‌کند
اگر طعم زنجبیل را دوست ندارید می‌توانید به آن لیموترش یا مقداری عسل اضافه کنید.
توجه داشته باشید که بیش از حد از این گیاه استفاده نکنید. مصرف زنجبیل برای کودکان زیر 6 سال توصیه نمی‌شود. خانم‌های باردار برای تعیین میزان مصرف حتماً با پزشک یا عطار مشورت کنند.

روغن گیاهی بابونه حتی در دوره‌ی حاملگی

متخصصان طب گیاهی روی مصرف بابونه تاکید می‌کنند. آن‌ها معتقدند که مصرف روغن این گیاه در دوره‌ی حاملگی هم بلامانع است.
روش استفاده: یک قطره از این روغن را به طور مستقیم زیر زبانتان بریزید و یا در یک قاشق چای‌خوری عسل یا روی یک حبه قند بچکانید و در دهانتان بگذارید. در صورت لزوم روزانه 4 تا 5 مرتبه این کار را تکرار کنید.
توجه داشته باشید گیاهان دارویی بی ضرر نیستند و ممکن است علائم جانبی داشته باشند.
حتماً به میزان مصرف خود دقت کنید و در مصرف هیچ داروی گیاهی زیاده‌روی نکنید.


تهوع و استرس: مرزنگوش را امتحان کنید

به عقیده‌ی متخصصان طب گیاهی مرزنگوش برای دستگاه گوارش و به خصوص معده بسیار مفید است. از این گذشته این گیاه آرام بخش است و زمانی که به دلیل استرس دچار حالت تهوع می‌شوید می‌تواند کمکتان کند.
روش استفاده: یک قاشق غذاخوری مرزنگوش خشک را با 3 فنجان آب جوش دم کنید و روزانه 3 فنجان میل کنید.

تهوع دوره‌ی بارداری

حالت تهوع در 3 ماهه‌ی اول بارداری امر رایجی است. توجه داشته باشید که خودسرانه و بدون نظر پزشک معالجتان هیچ یک از گیاهان اشاره شده در این مقاله را مصرف نکنید. زمانی که پزشک به شما مصرف این داروهای گیاهی را تجویز می‌کند نیز توجه کنید که در مصرف آن‌ها دچار افراط نشوید و مطابق میزان تجویز شده عمل کنید.

پرسش و پاسخ

<
20 دی 1392 10:33

سکینه

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
باعرض سلام خدمت شما.
تقریباً پنج سالی است که دچار حالت تهوع شدید به همراه غراغر شکم ونفخ شدید شده ام که این حالتها هنگام صبح خیلی زیاد است که این موضوع مرا از کار وزندگی عقب انداخته است ومجبور شدم بیشتر کلاسهای دانشگاهم رادرساعات صبح حذف کنم به خاطر غراغر شکم دچار استرس شدید می شوم به سراغ متخصص گوارش رفتم ولی فایده ای نداشت صبح نمی توانم از حالت تهوع ناشتا بخورم وخیلی اذیت هستم از شما خواهش می کنم که جوابم راسریعاً بدهید که در رابطه با این مشکل چه دارو هایی استفاده کنم واین بیماری من ناشی از چیست .

<
24 دی 1392 09:18

زهرا

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام 15 سالهمه و صبح ها حالت تهوع دارم احساس میکنم صبح هایی که قبلش دعواهای خانوادگی داشتیم این بیشتر اتفاق می افته

<
11 اسفند 1392 00:18

علی ف

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
با سلام
الان مدت 6 ماهه دچار حالت تهوع می شم
تا 3 ماه پیش فقط حالت تهوع بود ولی الان 3 ماهه که استفراغ هم به اون اضافه شده
جالبه که بعد از خوردن چای اینطور می شم
البته نسکافه رو امتحان کردم با اونم اینطور شدم
اما هرچقدر اب یا دوغ یا نوشابه بخورم چیزیم نمی شه
ممنون می شم راهنمایی کنید

<
20 فروردین 1393 22:10

سنا

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
نقل قول: علی ف
با سلام
الان مدت 6 ماهه دچار حالت تهوع می شم
تا 3 ماه پیش فقط حالت تهوع بود ولی الان 3 ماهه که استفراغ هم به اون اضافه شده
جالبه که بعد از خوردن چای اینطور می شم
البته نسکافه رو امتحان کردم با اونم اینطور شدم
اما هرچقدر اب یا دوغ یا نوشابه بخورم چیزیم نمی شه
ممنون می شم راهنمایی کنید

نقل قول: علی ف
با سلام
الان مدت 6 ماهه دچار حالت تهوع می شم
تا 3 ماه پیش فقط حالت تهوع بود ولی الان 3 ماهه که استفراغ هم به اون اضافه شده
جالبه که بعد از خوردن چای اینطور می شم
البته نسکافه رو امتحان کردم با اونم اینطور شدم
اما هرچقدر اب یا دوغ یا نوشابه بخورم چیزیم نمی شه
ممنون می شم راهنمایی کنید

<
16 خرداد 1393 11:54

ماریا

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
باسلام.من هروقت دچار استرس و ناراحتی میشم حالت تهوع میگیرم و حتی خوردن آب هم برایم سخت میشه و غذا هم نمیتونم بخورم.لطفا راهنماییم کنید که چه طوری با آن مقابله کنم؟؟ممنون

<
16 خرداد 1393 11:57

ماریا

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
باسلام.من هرموقع دچار استرس و ناراحتی میشم حالت تهوع میگیرم و غذا نمیتونم بخورم حتی خوردن آب هم واسم مشکل میشه.لطفا راهنماییم کنید تا با این مشکل مقابله کنم؟؟

<
19 خرداد 1393 01:36

سینا

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام .من هم دقیقا مثل تو تهوع صبگاهی دارم که دلیلش استرس هست و پیش دکتر هم رفتم ولی هیچ تاثیری نداشت.

<
25 خرداد 1393 11:19

الناز

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
29 سالمه حالت تهوع وسر گیجه شدیدی دارم وتپش پیش دکتر رفتم بهم دارو دادند اما حالم خوب نمیشه معده درد شدید هم دارم شدیدا دارم چاق میشم اگه میشه کمکم کنید

<
3 تیر 1393 12:03

فرزانه

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام من23سالمه.اکثر صبح ها حالت تهوع و سرگیجه دارم فرقی هم نداره استرس داشته باشم یا نه.خواهش میکنم کمکم کنید کلافه شدم

<
29 مرداد 1393 08:32

نیر

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
با سلام من چهل سالمه و از خیلی سالها پیش تهوع صبحگاهی دارم حتی موقع مسواک زدن هم این حالت برام میاد صبحها استرس شدیدی دارم واقعا مرا کلافه کرده یک داروی میخوام که دل مرا آرام کند لطفا مرا راهنمای کنید

<
2 شهریور 1393 10:41

نگین

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام.دختر ۲۶ساله هستم.۷ساله صبح که از خواب بیدار میشم حالت تهوع دارم.بعضی روزای ماه شدیدتره.به فوق تخصص گوارش مراجعه کردم٬چون معده درد هم داشتم گفتن حالت تهوع به معدت مربوط میشه و باید آندوسکوپی شم.لطفا راهنماییم کنین ایا آندوسکوپی میتونه به پیدا کردن دلیل حالت تهوع کمک کنه؟واقعا دیگه نمیتونم این وضعیت رو تحمل کنم٬ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنین

<
10 شهریور 1393 16:48

زینب

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام24سالمه منم صبحاحالت تهوع واسترس دارم البته گاهی اوقات.
چندسالی هست که بااین مشکل مواجه شدم پارسال عکس رنگی ازمعدم گرفتم گفتن زخم معده والتهاب اثنی عشردارم.یک سال داروخوردم بهترشدم دیگه دردشدیدمعده ندارم اماحالت تهوع صبگاهی هنوزترکم نکرده.ککککککککککمکم کنین.

<
10 شهریور 1393 16:49

زینب

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
نقل قول: نگین
سلام.دختر ۲۶ساله هستم.۷ساله صبح که از خواب بیدار میشم حالت تهوع دارم.بعضی روزای ماه شدیدتره.به فوق تخصص گوارش مراجعه کردم٬چون معده درد هم داشتم گفتن حالت تهوع به معدت مربوط میشه و باید آندوسکوپی شم.لطفا راهنماییم کنین ایا آندوسکوپی میتونه به پیدا کردن دلیل حالت تهوع کمک کنه؟واقعا دیگه نمیتونم این وضعیت رو تحمل کنم٬ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنین

<
20 شهریور 1393 11:02

ندا

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام
من گاهی صبح ها حالت تهوع دارم مجردم و 25 سالمه.
مسواک ناشتا اصلا نمیتونم بزنم چون استفراغ میکنم.
صبحانه کم میخورم و بنظرم خیلی دیر هضم میشه.
لطفا راهنماییم کنین.ممنون

<
23 شهریور 1393 17:44

مجتبی

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
من هم الان حدود 1 هفته هست که صبح ها دچار همین حالت تهوع میشم. دلیلش رو هم پیدا کردم و اون اینه که اگه شب با شکم خالی یا کمی گرسنه بخوابم صبح 100 در صد دچار این حالت میشم و معدم ترش هست و هر چی که قبل از شروع استفراغ زدنم بخورم بالا میارم. اما اگه سیر بخوابم و صبح احساس ضعف نداشته باشم با خوردن صبحونه یا هر غذایی اونو بالا نمیارم.

علت اینکه نسبت به رابطه خالی بودن شکمم با حالت تهوع اینقدر مطمئن هستم اینه که در طول روز هم به محض احساس گرسنگی اگر غذا نخورم معدم شروع به ترش کردن و در ادامه استفراغی که فقط شامل بزاق دهان ترش هست میشه.
در ضمن من دچار بیماری کولیت زخمی هستم و دکتر متخصص به من آساکول تجویز کرده اما عوارض زیادی داره و دکتر فقط برای جلوگیری از بازگشت بیماری اصرار داره که باید حتما مداوم مصرف کنم اما در سایت ویکی پدیا نوشته بود که ورزش به تنهایی 70 درصد مشکلات این بیماری رو برطرف می کنه و من هم الان دو ماهه که ورزش بدنسازی رو شروع کردم و با شروع ورزش کلیه علایم مربوط به بیماریم که در مدفوع بوده حتی با قطع مصرف آساکول از بین رفته و امیدوارم که دیگه بر نگرده. اما بجاش این تهوع ها شروع شده که بهم اجازه نمیده بتونم حتی 1 ساعت گرسنگی رو تحمل کنم.

می خواستم بدونم آیا کسی هست که در این زمینه اطلاعات و یا تجربه این مشکلات رو داشته باشه و بتونه بیشتر راهنماییم کنه؟

لطفا اگر کسی هست و اطلاعاتی داره دریغ نکنه اینم میلم هست: mojtaba89rezaeian89@gmail.com

<
3 مهر 1393 10:26

سینا

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
من چند سالی هست که وقتی صبح بیدار می شوم به خاطر حالت تحوع که دارم نمیتونم صبحانه بخورم وبهد از یک بار استفراغ به حالت عادی برمیگرد.تابستان ها به هیچ وجه اینطوری نمی شوم ولی در دوران مدرسه این مشکل رو دارم.شاید از استرس باشه ولی این استرس تو دوران مدرسه تو همه هست استرس بیش از حد ندارم.لطفا پاسخ بدید

<
12 آذر 1393 19:58

م-ه

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
من صبح ها حالت تهوع دارم درمانش چیست

<
21 دی 1393 19:56

مهمان

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام

<
21 دی 1393 20:00

مهمان

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام من خانمی هستم 32 ساله الان حدود 2 ماه هست که عصرها استرس و حالت تهوع خیلی شدیدی میگیرم طوری که انگار یه بغضی تو گلومه و گریه میکنم وقتی میخوابم و صبح بیدار میشم هیچ علائمی ندارم خواهشا کمکم کنید زندگیم مختل شده نمیتونم به همسر و پسرم برسم

<
11 بهمن 1393 11:33

فایزه

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
منم دچار این مشکل هستم الانم تهوع دارم شما باید ساعت خوابتون به موقع باشه و کسی بیدارتون نکنه خودتون بیدار شین از خواب هر موقع دلتون خواست و گاز شکمتونو راحت خارج کنین

<
28 اسفند 1393 06:15

فاطی

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام
از شال 82 به خاطر استرس شدید حالت تهوع صبگاهی گرفتم دقیقا ساعت 5 صبح از خواب بیدار می شدم طوری که گلاب به روتون تا بالا نمی اوردم خوب نمی شدم که اونم زرداب بود 7 سال اینی پرامین خوردم تا مسیله استرس زا نبود مشکلی نداشتم اما اگه دچار استرس می شدم حالت تهوع و بالا اوردن با وجود مصرف ایمی پرامین هم جنان ادامه داشت.الان باز این حالت برگشته از استرس خرید و مهمونی عید
خیلی اذیت می شم بدبختانه دخترمم مثل خودم شده و شبای امتحان اینجوری می شه

<
21 خرداد 1394 13:57

فرناز

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام ... مامان من مدتیه که با استرس از خواب بیدار میشه و با فکر و خیال بی مورد استرس میگیره ... میگه صبح ها از استرس شدید دست و پاهاش مور مور میشن و سردش میشه ... به دکتر هم رفتیم قرص پراپرانول رو تجویز کردن ولی اون هم اثری نداشت ... الان نزدیک به یک ساله که اینجوری شده .. خواهشا اگه کسی میدونه چش شده و راه حلی بخواد بگه به این ایمیل پیام بده : farnaz.glp@gmail.com

<
12 تیر 1394 04:27

دکتر افتخاری

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
افرادی که تهوع عصبی دارند قرص سیتالوپرام روزی یکی مصرف کنند بعد یک ماه اثر میگذارد برای این یکماه هم شب قبل خواب ده قطره متوکلراپرامید مصرف شود اگر صبح باز حالت تهوع بود یک قرص دومپریدون 20 مصرف شود

<
29 تیر 1394 09:02

نگار

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام من دختری 17 ساله هستم صبح ها دچار حالت تهووی شدیدو سرگیجه میشم البته وقتی که سر پا ایستادم این حس رو دارم ب مجدد اینکه میشینم حالت تهوو و سرگیجه خوب میشه در این مورد ب پزشکم مراجعه کردم اما نتیجه ی خاصی نگرفتم

<
6 شهریور 1394 16:51

Kamand.sajjadi

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
نقل قول: زینب
نقل قول: نگین
سلام.دختر ۲۶ساله هستم.۷ساله صبح که از خواب بیدار میشم حالت تهوع دارم.بعضی روزای ماه شدیدتره.به فوق تخصص گوارش مراجعه کردم٬چون معده درد هم داشتم گفتن حالت تهوع به معدت مربوط میشه و باید آندوسکوپی شم.لطفا راهنماییم کنین ایا آندوسکوپی میتونه به پیدا کردن دلیل حالت تهوع کمک کنه؟واقعا دیگه نمیتونم این وضعیت رو تحمل کنم٬ازتون خواهش میکنم راهنماییم کنین


سلام عزیزم بله اگر هر چیزی باشه تو اندوسکوپی معلوم میشه اصلا هم درد نداره

<
30 شهریور 1394 11:00

فائزه

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
من یه چند وقیته دچار حالت تهوع می شم 15 سالمه و نگران این مشکلم چون در این مواقع حتی اب هم نمی تونم بخورم نمی دونم مشکلم چیه یه چند روز پیش دچار ورم کلیه بودم همراه با درد و حالت تهوع شدید و استفراغ.ولی بعد از چند روز خوب شدم ولی الان مشکلم حالت تهوعه. کمکم کنید ممنونم

<
15 مهر 1394 09:40

آمنه

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام خانمی 40ساله هستم دوسال است سر گیجه دایم دارم ام آرای دادم چند پلاکت درمغزم دیده شد اما با چند پلاکت مشکوک به ام اس شدم اما نه حتمی حال یک هفته ای میشه که صبحها حالت تهوع شدید دارم باید حتما بالا بیارم تا حالم خوب شه چه دلیلی میتونه داشته باشه لطفا راهنمای بفرمایید متشکرم

<
1 آذر 1394 10:02

مهدی

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
با سلام
پسر ۷ ساله ای دارم بعد از عمل ٬تقریبا هر روز که از خواب بیدار می شود توی رختخوابش حالت تهوع داره بعد که بلند می شه تا آخر شب حالش خوبه ٬این موضوع را باید جدی گرفت ٬درمانش چیه ٬با تشکر

<
2 بهمن 1394 08:41

lidaa

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
سلام ب همگي يك راه كار معجزه گر و خيلي خيلي اسون براي تهوع صبح مقداري اب نبات يا شكلات كوچك كنار تختتون داشته باشيد ب محض دلشوره صبحگاهانه بذارير دهنتون سريع دلشوره وًحالت تهوع تون خوب ميشه
داشتن قرص نعناع بجاي شكلات هم خيلي خيلي ماثر هست
و اينكه شبها با معده كاملا پر بخوابيد

<
2 بهمن 1394 08:43

lidaa

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
لطفا نتيجه رو اعلام كنيد تا همه بدانيم

صفحه قبل صفحه بعد
 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید