» واکنش تند آیت الله اعلم الهدی به سخنرانی علی مطهری

مهرگان
 
 
 

واکنش تند آیت الله اعلم الهدی به سخنرانی علی مطهری

8 آذر 1393

رهبری ولی خبرگان است؛ چگونه بر او نظارت کنیم؟


احمد علم الهدی گفت: رهبری ولی است و خبرگان مُوَلّی علیه هستند و وقتی او ولی من است چه طور بر عملکردش نظارت کنم؟

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نظارت خبرگان بر بقای شرایط رهبری است، نه نظارت بر عملکرد رهبر و خبرگان بر دفتر رهبری و دستگاههای زیر نظر ایشان نظارتی ندارند.

علم الهدی تصریح کرد: افرادی که چنین مسایلی را مطرح می کنند فقه بلد نیستند و نمی دانند که مسایل دموکراسی لیبرال یک چیز است و اسلام موضوعی دیگر است .

امام جمعه مشهد با اشاره به مخالفت برخی افراد با ادامه حصر سران جنبش سبز گفت: دادستان بر اساس مصالح سیاسی حکم به بازداشت این افراد داده است ، چون آقایانی که از دفاع از اینها دم می زنند به قضاوت دستگاه قضا راضی نخواهند شد .

علم الهدی به وقایع پس از انتخابات سال ۸۸ اشاره و تاکید کرد: بررسی ادعای تقلب در انتخابات در نظام جمهوری اسلامی راهکار دارد و آن ارجاع ادعا به شورای نگهبان است .

وی افزود: در انتخابات ۸۸ نیز به مدعیان تقلب در انتخابات گفته شد که از طریق راهکار قانونی ، اعتراض خود را پیگیری کنند اما آنها قبول نکردند و از نظام تقاضای ابطال انتخابات داشتند.

امام جمعه مشهد این تقاضا را زیاده خواهی در حقوق دانست و تصریح کرد: زیاده خواهی در حقوق ، ‘بغی’ است و حکم ‘باغی’ حکم محارب است.

علم الهدی گفت: در ۲۵ خرداد ۸۸ پس از راهپیمایی معترضان به نتایج انتخابات حدود ۲۳ تن کشته شدند و چون مباشر این قتل ها معلوم نشد ، پس مسبب قتل در حکم قاتل است و مسبب قتل کسی است که اعلامیه داده و به راهپیمایی غیر قانونی دعوت کرده است .

وی افزود: سران فتنه بعد از ۲۵ خرداد ۸۸ نیز با حمایت بی بی سی و فیس بوک و توئیتر ، اردوکشی خیابانی خود را ادامه دادند تا جایی که کار به سر دادن شعار ‘نه غزه ، نه لبنان’ در روز قدس ، پاره کردن عکس امام (ره) و آتش زدن عزاخانه امام حسین(ع) کشیده شد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: موسوی هیچ گاه نگفت که این کارها به من مربوط نیست ، لذا او متهم است و دادستان طبق قانون حق دارد که او را بازداشت کند و هیچ قانونی در کشور دادستان را در تعیین زمان بازداشت محدود نکرده که متهم را یک روز یا دو روز یا یک سال نگه دارد.

علم الهدی تاکید کرد: دادستان به جای آنکه این افراد را در زندان نگهداری کند ، حکم به نگهداری آنها در منزلشان داده و این افراد کنار دریا و ییلاق تابستانشان برقرار است ، با محافظ می آیند و با محافظ می روند و رهبری در این حکم هیچ دخالتی ندارد و آن را به قانون واگذار کرده است.

امام جمعه مشهد گفت: ما قائل به معصومیت ولی فقیه نیستیم ، اما حق نداریم هر تصمیم ایشان را که درست نمی دانیم بگوئیم اشتباه است، چون ولی فقیه ، حکیم، حافظا لدینه و مخالف لهواه و مطیعا لامر مولاه است و همه جوانب امور را در تصمیم گیری رعایت می کند و مشورت می گیرد.

علم الهدی افزود: ولی فقیه موید از جانب امام زمان (عج) است و آیا امام زمان(عج) ، جامعه اسلامی را تحویل آقایی می دهند که بعد یک ‘ابوالیلغوزی’ از گوشه ای بیاید و بگوید او اشتباه می کند؟

وی با بیان اینکه آیت الله خمینی ولایت فقیه را همان ولایت رسول الله می دانند گفت: از این رو مقابله با ولی فقیه و رویارویی با او ، مبارزه و رویارویی با شخص پیغمبر است ، حتی اگر برخورد کننده مسلمان و شیعه و معتقد به وحی و امامت ونبوت باشد.

امام جمعه مشهد افزود:دشمنان به این نتیجه رسیده اند که انقلاب و نظام را تا زمانی که ولایت هست نمی توانند از بین ببرند و راه از بین بردن ولایت استفاده از جریانهای داخلی است.

آیت الله علم الهدی در عین حال تاکید کرد: برخورد فیزیکی و اجرایی با طرفداران فتنه درست نیست و وظیفه ما این است که برخورد فکری و منطقی داشته باشیم و موقعیت فکری و بینشی خود را نشان دهیم ، اما اگر کسانی توطئه کنند باید با آنها برخورد کرد.

---

<
19 آذر 1393 23:26

جواد

  • گروه کاربری: میهمان
  • تاریخ عوضیت: --
  • وضعيت:
 
عمو یادگار واقعا که باید رفت تو غار .ما که تو غاریم باور کن

 
برای مشاهده بهتر سایت از مرورگر فایرفاکس ، اُپرا و یا گوگل کروم استفاده نمایید